Massiv Harddisk larm
Fra : Lars Christoffersen

Dato : 16-11-03 08:59

Hej i gruppen.

Jeg har 2 Seagate Barracuda III 30Gb (st330620A)siddende i min pjuter.
De sidder på ATA100 controlleren på mit ASUS A7V133 bundkort.

De har kørt klippestabilt de år jeg har haft dem, og gør det egentlig
stadigvæk. Mit store problem er at de er begyndt at larme temmelig meget.
Larmen er en konstant høj tone som er temmelig irriterende.

Jeg mindes at IBM have et drive-fitness tool, der kunne afhjælpe sådan nogle
små-problemer, og jeg har været ude og prøve Seagates seatools for at se om
det er nogenlunde det samme. Jeg må dog gøre et eller andet forkert, for når
jeg prøver mig frem med disk/CD-versionen, så får jeg hukommelsesfejl i
opstarten, og når jeg prøver online-versionen, så går Explorer ned (bruger
windows XP - nyligt formatteret).

Er der nogen der har erfaring med hvordan jeg evt. kan komme videre, da både
konen og jeg er ved at være temmelig trætte af larmen.

Med venlig hilsen

Lars Christoffersen

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 16-11-03 10:16

Du kan gøre 3 ting

1/ sikkerhedskopier dine diske NU
2/ sikkerhedskopier dine diske NU
3/ sikkerhedskopier dine diske NU

Dine HD er på vej til at dø

De kan dø om 1 minut eller 1 år
Hvis dine data er vigtige så følg de"3" råd

Lars