PC starter ikke op
Fra : kkr

Dato : 15-11-03 10:11

Jeg har en pc, der ikke længere starter op. 3 bip og intet på skærmen.

Det drejer sig om en Targa med motherboard Gigabyte GA-7VKML med AMI
bios. Processoren er en Athlon XP 1900+ og grafikkortet er nVidia
GeForce 4 MX 420. 256 MB DDR RAM og 40 GB Harddisk.

Jeg har prøvet at sætte RAM, harddisk, grafikkort over i en anden Targa
og disse komponenter ser ud til at virke.

Hvad kan problemet så være?

Mvh Kim

Fra : Anders Pedersen

Dato : 15-11-03 10:15

On Sat, 15 Nov 2003 10:10:46 +0100, kkr wrote:

> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte RAM, harddisk, grafikkort over i en anden Targa
> og disse komponenter ser ud til at virke.

Da jeg selv har haft samme problem godtnok ikke med targa.
Prøv at rense alle kontakt filtre.

Det kan være cpuen der er stået af.
Har selv prøvet det.
--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 15-11-03 11:33

"kkr" <kkr@lazy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte RAM, harddisk, grafikkort over i en anden Targa
> og disse komponenter ser ud til at virke.

Jeg mistænker din PSU. Har selv haft samme problem...

Men tag en kigger her, under AMI BIOS, noget kunne tyde på RAM problemer....
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
_____________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus

Fra : torben hansen

Dato : 15-11-03 12:01

> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte RAM, harddisk, grafikkort over i en anden Targa
> og disse komponenter ser ud til at virke.

skift batteri på bundkort
th

Fra : OZ

Dato : 15-11-03 17:32

> [...]
>
> Jeg har prøvet at sætte RAM, harddisk, grafikkort over i en anden
Targa
> og disse komponenter ser ud til at virke.

Prøv med AMD.
AMD står for A´ Må Dø.

Nej.. Prøv at skifte bundkortet ud med et Intel, og få så en seriøs
processor i.

Mvh.

Fra : arc@na

Dato : 15-11-03 21:05

"OZ" <None@host.com> wrote in news:3fb6550d$0$9725
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Prøv med AMD.
> AMD står for A´ Må Dø.
> Nej.. Prøv at skifte bundkortet ud med et Intel, og få så en seriøs
> processor i.

Wheeee! Processorkrig!!! )

Jeg vil nu give dig ret - har lige opgraderet fra et ECS mobo med en 1.5 G
Athlon til et ASUS P4S8X med en intel P4 2400. Det sparker seriøst r**.

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : KH

Dato : 15-11-03 21:30

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev i en meddelelse
> [...]
1.5 G
> Athlon til et ASUS P4S8X med en intel P4 2400. Det sparker seriøst

Det gør det G.
Jeg kunne aldrig finde på at vælge AMD, om så jeg fik skidtet foræret.
Jeg skal selv til at bygge en hjemmekomponeret i et af Chieftecs nye
BX-kabinetter, når jeg engang får taget mig sammen.
Så bliver det noget Asus med Intel Hyper-Threading og noget digitalt
lyd til Hi-fi´en.
Måske investerer jeg også i en fanless PSU, så jeg er fri for alle de
blæsere.
http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=820041&kat=

Mvh. OZ med Alias...

Fra : arc@na

Dato : 15-11-03 22:01

"KH" <Joker@mitdomain.com> wrote in news:3fb68cd9$0$165
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Jeg kunne aldrig finde på at vælge AMD, om så jeg fik skidtet foræret.
> Jeg skal selv til at bygge en hjemmekomponeret i et af Chieftecs nye
> BX-kabinetter, når jeg engang får taget mig sammen.

Jeg har et Thermaltake Xaser kabinet med plexiglasside (med blæser til GF-
kort og MoBo samt en blæser ved HD'erne) og "kulørte lamper". Der mangler
kun go-faster-stripes og et Wunderbaum.
http://asp.webconsult.dk/privat/SingleProd.asp?p=308