flere connections i MySql call
Fra : Steen Brølling

Dato : 15-11-03 16:09

Hej

Er det muligt at connecte og forespørge i 2 forskellige databaser i samme
forespørgsel i MySql!??

F.eks. ala': SELECT a.super, b.duper FROM AH AS a, BH AS b - hvor AH og BH
er 2 forskellige tabeller i 2 forskellige databaser!??

MVH Steen Brølling

Fra : Troels Arvin

Dato : 15-11-03 16:18

On Sat, 15 Nov 2003 16:08:55 +0100, Steen Brølling wrote:

> Er det muligt at connecte og forespørge i 2 forskellige databaser i samme
> forespørgsel i MySql!??

Ja. Se nærmere i manualen hvis du ikke kan få det til at spille.

Fra : Steen Brølling

Dato : 15-11-03 16:23

Hej igen

> Ja. Se nærmere i manualen hvis du ikke kan få det til at spille.

Det har jeg forsøgt - kan du gi' et tip om hvilke funktioner jeg skal
lede efter!??

Steen

Fra : Troels Arvin

Dato : 15-11-03 16:35

On Sat, 15 Nov 2003 16:23:16 +0100, Steen Brølling wrote:

> Det har jeg forsøgt - kan du gi' et tip om hvilke funktioner jeg skal
> lede efter!??

Du skal ikke benytte særlige funktioner. Det er et spørgsmål om at
specificere kolonnenavnene lidt mere indgående:

You can refer to a table as tbl_name (within the current database), or
as dbname.tbl_name to explicitly specify a database. You can refer to
a column as col_name, tbl_name.col_name, or db_name.tbl_name.col_name.
You need not specify a tbl_name or db_name.tbl_name prefix for a column
reference in a SELECT statement unless the reference would be ambiguous.

http://www.mysql.com/documentation/mysql/bychapter/manual_Reference.html#IDX1461

Fra : Steen Brølling

Dato : 15-11-03 16:47

Hej

> [...]
> You need not specify a tbl_name or db_name.tbl_name prefix for a column
> reference in a SELECT statement unless the reference would be ambiguous.

Thanks buddy! Anede ikke den mulighed eksisterede :)

MVH Steen