½§#%&"? musedriver!
Fra : arc@na

Dato : 15-11-03 04:09

Efter jeg har skiftet motherboard, kan jeg ikke bruge Logitechs
musedrivere. Musen virker simpelt hen ikke før jeg afinstallerer programmet
- det samme gælder Logitech iTouch keyboard driverne.

Jeg har prøvet med flere forskellige versioner - intet virker.

Systemet er helt nyt og nyinstalleret. Asus motherboard, P4-2400 processor,
2100-RAM, Geforce 3 grafik, Hercules lyd og Logitech keyboard og mus (den
helt enkle model uden ti muliarder knapper på).

Hvad hel er der i vejen med skidtet? Det er irriterende at jeg ikke kan
bruge mit scroll-hjul.

arc@na

Fra : Anders Pedersen

Dato : 15-11-03 10:28

On 15 Nov 2003 03:09:10 GMT, arc@na wrote:

> [...]
> helt enkle model uden ti muliarder knapper på).
>
> Hvad hel er der i vejen med skidtet? Det er irriterende at jeg ikke kan

Virker musen ikke hvis du instalere en driver.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : arc@na

Dato : 15-11-03 17:32

Anders Pedersen <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> wrote in

> Virker musen ikke hvis du instalere en driver.

Ikke med Logitech's sidste nye, nej. Heller ikke med de andre versioner af
Logitechs jeg har prøvet (Nej, jeg har ikke prøvet dem allesammen...). Jeg
kører med dem Win2000 selv har liggende, Microsofts version 5.0.2183.1.

arc@na

Fra : Niels

Dato : 17-11-03 13:57

arc@na skrev:
> [...]
> helt enkle model uden ti muliarder knapper på).
>
> Hvad hel er der i vejen med skidtet? Det er irriterende at jeg ikke kan

Jeg havde problemer med min Logitech mus, da jeg skiftede til en nyere
pc. Det viste sig at være adapteren der kun passede til min gamle pc.

Løsningen blev at jeg købte en billig mus hvor der fulgte en ny adapter
med, så blev den nye mus sat i den gamle pc med den gamle adapter, og
min logitech mus i den nye pc med den nye adapter, og det fungerer fint.

Ved ikke om det kan hjælpe dig, men det er da et forsøg værd.

Mvh. Niels

Fra : Anders Pedersen

Dato : 17-11-03 14:32

On Mon, 17 Nov 2003 13:57:11 +0100, Niels wrote:

> [...]
> med, så blev den nye mus sat i den gamle pc med den gamle adapter, og
> min logitech mus i den nye pc med den nye adapter, og det fungerer fint.
Adaptor var mener du med det.
Mener du mogtageren.
Du kan ikke købe en ny billig mius og bruge
modtageren til en logitech.
Eller mener du ps2 adaptoren. så brug dog usb.
Så vidt jeg veg kan jeg opgradere min pc
og stadig bruge den den samme mus.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Niels

Dato : 17-11-03 16:44

Anders Pedersen skrev:

> [...]
> modtageren til en logitech.
> Eller mener du ps2 adaptoren. så brug dog usb.
> Så vidt jeg veg kan jeg opgradere min pc

Adapteren er en slags omformer, der gør at musen kan bruges i to
forskellige stik, det lille runde musestik, og det flade nipolede til
det man vist kalder spilporten.
Og jo jeg kan bruge adapteren der fulgte med den nye mus til min gamle mus.

Forklaringen er noget med at ikke alle forbindelserne var ført over i de
gamle adaptere.

Mvh. Niels

Fra : Anders Pedersen

Dato : 17-11-03 17:05

On Mon, 17 Nov 2003 16:43:37 +0100, Niels wrote:

> [...]
>
> Forklaringen er noget med at ikke alle forbindelserne var ført over i de

Den kender jeg godt.
Jeg bruger selv min logitech på usb
og har hverken brug for en ps2 adaptor.

Usb er os at foretrække i dag og er nok fremtiden.
--
Med Venlig Hilsen
Anders Pedersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-11-03 17:38

In article <bpaq4b$bud$1@news.net.uni-c.dk>, niels.jensen@cool.dk
says...
> forskellige stik, det lille runde musestik, og det flade nipolede til
> det man vist kalder spilporten.

COM-porten er 9-polet. Game-porten er 15-polet. Begge er D-SUB.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 19:05

Niels <niels.jensen@cool.dk> wrote in

> [...]

USB virker efter mine erfaringer ikke særlig godt.

> forskellige stik, det lille runde musestik, ...(snip)...

Det hedder et PS/2-stik. Ligner et lille DIN-stik.

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 17-11-03 19:02

> Jeg havde problemer med min Logitech mus, da jeg skiftede til en nyere
> pc. Det viste sig at være adapteren der kun passede til min gamle pc.

Keyboard og mus er sprit-nye. Desuden virker det fint med Win2000's
indbyggede drivere, så problemet er til at overse.

arc@na