Erfaring med Roaccutan?? (lidt lang)
Fra : Louise K

Dato : 15-11-03 00:03

Jeg tog for et stykke tid siden disse piller mod uren hud. Ikke at jeg led
under det, men var alligevel træt af bumser, hudorme og disse andre store
ting der samlede sig under huden.

Jeg kendte ikke bivirkningerne af disse piller. Fik bare at vide at jeg
skulle få tjekket mine levertal een gang i måneder ved en blodprøve.

I starten gik det fint. Min hud begyndte langsomt at tørre ud. Værst var det
dog på fingrene som blev utroligt tørre.

Pludselig en dag blev jeg en smule svimmel. Da jeg aldrig havde prøvet det
før blev jeg selvfølgelig bange. Svimmelheden forsvandt.
Præcist fra den dag havde jeg problemer med vejrtrækningen. Jeg følte
smipelthen, at ligemeget for meget jeg åndende ind eller ud så var det lige
meget. Jeg havde mangel på luft. Det resulterede i jeg begyndte at
hyperventillere næsten hele tiden.
Vejrtrækningenproblemerne resulterede så desværre i at jeg blev bange for at
være alene hjemme. Jeg turede ikke være alene. Jeg var jo bange for at mit
luft forsvandt og jeg skulle dø.
(Hvad jeg ikke vidste dengang, var at det var psykisk)
men jeg blev mere og mere bange og mere og mere depri, for jeg kunne jo ikke
foretage mig noget uden at skulle være sammen med andre. Og desværre i denne
periode gik jeg også ledig på arbejdsmarkedet, så der var jo heller ikke
fedt.
(Efter 6 måneder stopper jeg med pillerne da recepten udløber og min hud
faktisk er blevet pæn... så hurra for det!)

En aften gik det hele amok. Jeg havde været ude til fest (uden at drikke
alkohol).. kommer hjem og er alene hjemme!!!! I bilen på vej hjem fra festen
havde jeg haft virkeligt svært ved at styre luften, og havde ikke ville sige
noget til de andre, da jeg synes det var pinligt.
Det hele ender med at kæresten kommer hastende hjem og jeg kommer på
sygehuset og bliver undersøgt i hoved og r..! De finder intet!
Jeg tænker jo ikke over at jeg har spist disse piller, men bliver sendt hjem
igen....

For 6 månder siden dukker der en annonce op i Ekstra Bladet eller BT omkring
disse piller. Folk blev sgu depri af dem og begik selvmord i USA!!!
Jeg var chokeret! Men samtidig gik et lys op for mig, da jeg læste nogle af
de danske beretninger om Roaccutan! De havde gennemgået det samme eller
langt værrere. En mor til 2 som var blevet hjerneskadet af disse
piller......!!

Nu sidder jeg her 1½ senere. De fleste af disse angstanfald osv. er
forsvundet. Kan dog stadig ikke lide at sidde i fx busser og toge med en
masse mennesker omkring mig.
Jeg har selv kæmpet mig igennem dette.Ingen lægehjælp eller noget. Det har
mere eller mindre ødelagt 2 år af min ungdom. Hvor jeg ikke har kunnet lave
det som alm. unge kunne. Og det er jeg ked af, men der er jo ikke noget at
gøre. Men det som gør mig endnu mere ked er at de stadig sælger dette middel
.... uden problemer... det er forfærdeligt.
Desuden er bumserne ikke helt forsvundet.. såå... hvad hjalp det lige?

Andre som har prøvet noget lign?

Fra : machine99

Dato : 15-11-03 07:47

De kloge ville nok have søgt lidt på nettet inden de slugte diverse piller.

Men det hjælper jo ikke rigtig nu...

Fra : arc@na

Dato : 15-11-03 16:29

"machine99" <please@no.spam> wrote in

> De kloge ville nok have søgt lidt på nettet inden de slugte diverse
> piller.

Nej, hvis det havde været en ordentlig læge, havde han orienteret patienten
om bivirkningerne. Folk går normalt ikke på nettet eller biblioteket for at
undersøge, om den medicin man har fået, er livsfarlig - folk stoler på
deres læge, og det bør man også kunne.

Så du skyder på den forkerte her.

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : machine99

Dato : 15-11-03 16:37

> [...]
at
> undersøge, om den medicin man har fået, er livsfarlig - folk stoler på

Jeg er ikke enig... min erfaring med læger er at de ikke har tid til at
sætte sig ind i tingene.

I øvrigt skyder jeg ikke på nogen... det er ganske enkelt sund fornuft...

Fra : Louise K

Dato : 15-11-03 17:17

liiidt svært at undersøge på nettet når man hverken har pc eller internet
eller havde forstand på hverken den ene eller anden ting den gang....
men min egen fejl... det eneste jeg ville med dette brev var at høre om
andre havde oplevet noget lign.

Fra : Nielsen

Dato : 29-02-04 08:29

"Louise K" <mail@luscious.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller havde forstand på hverken den ene eller anden ting den gang....
> men min egen fejl... det eneste jeg ville med dette brev var at høre om

Yeps - det har jeg nu svaret på

Fra : Nielsen

Dato : 29-02-04 08:28

Hej Louise

Af bivirkninger har jeg kun haft hovedpine, svimmelhed og svedeture, men jeg
er - efter en 4 måneders Roaccutan-kur - meget, meget lykkelig og glad for
min rene hud.

Mvh\Nielsen

Fra : Nielsen

Dato : 29-02-04 08:31

> [...]
jeg
> er - efter en 4 måneders Roaccutan-kur - meget, meget lykkelig og glad for

PS:
Min hudlæge var dog meget opmærksom på at fortælle mig om bivirkninger
(inkl. depressioner mm.) og at han ville se mig hver måned - både til
blodprøvekontrol og se om jeg nu havde det godt - for som han sagde - det er
noget giftigt stads.