problemer med loading af filer
Fra : Kim Lyngaas

Dato : 14-11-03 22:25

jeg har følgende scripts www.lyngaas.dk/prove/upload.txt og
www.lyngaas.dk/prove/upload_script.txt

min fejlmeddelse er
Warning: getimagesize: Unable to open 'snaps1.jpg' for reading. in
D:\web\lyngaas.dk_p2r1kw\wwwroot\prove\upload_script.php on line 11

jeg har prøvet at alt, jeg ved at stien er rigtig da den generere
thumbnailfilens navn med billedet fylder ikke noget.

hvad kan være forkert ?

på forhånd tak

Fra : Lars Olesen

Dato : 15-11-03 09:51

Kim Lyngaas wrote:
> min fejlmeddelse er
> Warning: getimagesize: Unable to open 'snaps1.jpg' for reading. in
> D:\web\lyngaas.dk_p2r1kw\wwwroot\prove\upload_script.php on line 11

Jeg har selv haft problemer med at få getimagesize til at virke, men
løste det ved at skrive filen som:

$fil2 = "http://www.vih.dk" .$fil;
$size = getimagesize($fil2);

Til fileexist skulle jeg derimod bruge:

$fil1 = $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] .$fil;
if (file_exists($fil1)) {}

Håber det hjalp.

/lars

--