SUSE 9.0 pro for højt serverload?
Fra : Michael

Dato : 14-11-03 20:36

Nogen her der har erfaringer med SUSE 9.0?

Den bruger konstant ca 30% af systemload

top, ps o.s.v afslører absolut intet. Det er en ren installation uden
dikedarer :) Har prøvet reinstall flere gange uden helt

Hardware IBM Server med Xeon, SCSI o.s.v.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-03 00:46

Den Fri, 14 Nov 2003 20:36:11 +0100 skrev Michael:
>Nogen her der har erfaringer med SUSE 9.0?
>
>Den bruger konstant ca 30% af systemload
>
>top, ps o.s.v afslører absolut intet. Det er en ren installation uden
>dikedarer :) Har prøvet reinstall flere gange uden helt

Hvis du vil reboote, kan jeg anbefale Windows XP.

Mvh
Kent

Fra : Michael

Dato : 15-11-03 01:59

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

> Hvis du vil reboote, kan jeg anbefale Windows XP.

ok... Det kan være jeg er lidt træt nu, men er der en dybere mening med
ovenstående?

Skær ud i pap! :)

Michael

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-03 09:55

Den Sat, 15 Nov 2003 01:59:09 +0100 skrev Michael:
>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> wrote in message

>ok... Det kan være jeg er lidt træt nu, men er der en dybere mening med
>ovenstående?

Ok, jeg var vist også lidt træt, der skulle have stået "hvis du vil
reinstallere".

Unix-systemer bruger ikke en random-funktion under installationen til at
afgøre om systemet skal opføre sig underligt eller ej, derfor bliver
resultatet præcist det samme uanset hvor mange gange man installerer
samme version på samme hardware.

Mvh
Kent

Fra : Michael

Dato : 15-11-03 10:43

> [...]
> afgøre om systemet skal opføre sig underligt eller ej, derfor bliver
> resultatet præcist det samme uanset hvor mange gange man installerer

Ja fair nok.. Det kan vi godt blive enige om, men grunden til at jeg
re-installerede var fordi jeg ændrede hw config, bl.a.

ved at fjerne serverraid 5i (derefter køre på bundkortets raid istedet),
ændre/fjerne scsi mirrors (da jeg havde uprovokeret sync af mirror mistænt
for at være synderen)

Ligeledes afprøvede jeg forskellige former for install, bl.a. minimal
install/default install.

o.s.v. o.s.v.

Suse 8.2, FreeBSD m.fl. virker perfekt.

Michael

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 15-11-03 11:57

Michael wrote:
> [...]
> dikedarer :) Har prøvet reinstall flere gange uden helt
>
> Hardware IBM Server med Xeon, SCSI o.s.v.

Prøv evt. at kille de forskellige ressurser en af gangen ind til
processor loadet går ned.

Muligvis kan det være du skal prøve med en anden kerne. Det kan også
være noget af dit hardware som er problemet. FX at scsi controlleren
optager mange ressurser.

Hilsen Mikkel