Q: Bundkort der er brændt af ???
Fra : Morten Bo Jensen

Dato : 14-11-03 19:27

Hvis en CPU bliver meget varm og begynder at ryge i et bundkort vi kan kalde
A, så er den jo nok brændt af - Hvis man så tager samme CPU og flytter over
i et bundkort vi kan kalde B, kan man mon så ressikere at CPU´en ødelægger
bundkortet på en måde så at alle fremtidige CPU´en som bundkort B nu
udsættes for, også bliver meget varme og begynder at ryge ???

Er bange for at jeg har været udsat for noget sådan - En "kædereaktion" af
afbrændte CPU´er og bundkort der brænder CPU´er af

Anyone...

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 22:08

Morten Bo Jensen wrote:
> Hvis en CPU bliver meget varm og begynder at ryge i et bundkort vi kan kalde
> A, så er den jo nok brændt af - Hvis man så tager samme CPU og flytter over

Det var dér, at filmen knækkede;
Elektronikkens første tommelfingerregel:
Når "den magiske blå røg" er sluppet ud, så virker dimsen ikke mere.

Jeg er nysgerrig efter, hvorfor den skulle en tur i bundkort B?
Hvad var bundkort A, for det lyder som ét man skal undgå..?

> i et bundkort vi kan kalde B, kan man mon så ressikere at CPU´en ødelægger
> bundkortet på en måde så at alle fremtidige CPU´en som bundkort B nu
> udsættes for, også bliver meget varme og begynder at ryge?

Ja, der har været nævnt et eller to eksempler på det i gruppen før.

Endvidere kan man også risikere at de processorer(CPU'er) som har været
en tur i bundkort B, ved at komme i evt. fremtidige bundkort C, D, E,
osv., kan ødelægge dem på tilsvarende måde, så de kan nakke andre
processorer..

Smid det hele på nærmeste genbrugsplads.