Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Korselsfradrag
Fra : Michael Nielsen

Dato : 15-04-01 16:57

Jeg diskutere med nogle venner med hensyn til om jeg har pligt til at
oplyse forventet kørsel på forskydsopgørelsen, eller om jeg godt må
vente til selvangivelsen kommer, og så få pengene tilbage inkl.
renter.

Hvad siger i?

Michael Nielsen
michael@mnielsen.dk

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 15-04-01 22:12

"Michael Nielsen"
> [...]
> oplyse forventet kørsel på forskydsopgørelsen, eller om jeg godt må
> vente til selvangivelsen kommer, og så få pengene tilbage inkl.

***************************
Forskudsopgørelsen er et gæt, hvor man gætter på hvad året vil byde på af
indtægter og udgifter. Den kan aldrig stemme 100%, og du må derfor gerne
vente - hvis du kan undvære pengene
Hvis du optager et lån midt på året, eller pludselig skyder ind på en
kapitalpensionskonto, er der heller ingen der vil tvinge dig til at spurte
op og sige det.
Der er også de der selv beder skattevæsenet sætte trækprocenten op !
Personligt vil jeg hellere have pengene nu, end "spare dem op" hos
skattevæsenet

--

/Jens S., Esbjerg