"Remote" backup af bsd server ??!
Fra : Ukendt

Dato : 14-11-03 18:35

Hello gruppe..

Jeg har en bsd maskine stående som web- og filserver.
Det er måske ved at være det tidspunkt hvor man burde tage en backup.
Der sidder ingen brænder i serveren, men jeg har en anden maskine i
netværket som har en brænder. Dette er så en WinXP maskine.
HOWTO: lave en backup af alt på serveren ??
Altså lave et image af hele disken over på en anden maskine i netværket,
som så kan brænde kopien ??
Eller howto lave en kopi af /home for alle brugere på en gang til en
anden maskine ???

Hjlæp mig inden jeg mister for meget data.. Disken i serveren er nemlig
begyndt at sige lidt underligt... ):

På forhånd tak..

Med venlig hilsen
Simon Lock

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-11-03 12:22

"simonREMOVE(at)simonlock.net" <"simonREMOVE(at)simonlock.net"> writes:

> [...]
> netværket, som så kan brænde kopien ??
> Eller howto lave en kopi af /home for alle brugere på en gang til en

Det nemmeste er nok at lave en fuld sikkerhedskopi med tar og overføre
den til din Windows-maskine - evt. direkte til et samba-drev.

/Rasmus

Sleep is a poor substitue for enough caffeine.