HHHJJÆÆÆÆÆÆLP IP ADRESSE TIL DATABASE
Fra : søren

Dato : 14-11-03 17:08

Hvordan for jeg brugerens IP adresse når de tilføjer en skade
til databasen.

<% Session.LCID = 1030
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath ("dbdata.mdb")
Conn.Open DSN

' Hvis der er trykket på submit-knappen
If Request.ServerVariables("REQUEST_METHOD") = "POST" Then
Forfatter = Request.Form("Forfatter")
Dato = Request.Form("Dato")
Overskrift = Request.Form("Overskrift")
Skadebeskrivelse = Request.Form("Skadebeskrivelse")
Skadesket = Request.Form("Skadesket")
landsdel = Request.Form("landsdel")
Kon = Request.Form("Kon")
Alder = Request.Form("Alder")
Klub = Request.Form("Klub")
Division = Request.Form("Division")

strSQL = "INSERT INTO skader (Forfatter, Dato, Overskrift,
Skadebeskrivelse, Skadesket, landsdel, Kon, Alder, Klub,
Division, IP) "
strSQL = strSQL & " values("
strSQL = strSQL & "'"&Forfatter&"',"
strSQL = strSQL & "'" &Dato& "', "
strSQL = strSQL & "'" &Overskrift& "', "
strSQL = strSQL & "'" &Skadebeskrivelse& "', "
strSQL = strSQL & "'" &Skadesket& "', "
strSQL = strSQL & "'" &landsdel& "', "
strSQL = strSQL & "'" &Kon& "', "
strSQL = strSQL & "'" &Alder& "', "
strSQL = strSQL & "'" &Klub& "', "
strSQL = strSQL & "'" &Division& "', "
strSQL = strSQL & "'"&IP&"')"

'Response.Write (strSQL)
' SQL sætning eksekveres
Conn.Execute(strSQL)

Håber meget på at få hjælp Tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 14-11-03 17:19

Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

Mvh. Kenneth Mortensen

Fra : Bjørn Fossen

Dato : 15-11-03 09:29

"søren" <dsl52640@vip.cybercity.dk> skrev i melding
> Hvordan for jeg brugerens IP adresse når de tilføjer en skade
> til databasen.
>
> Overskrift = Request.Form("Overskrift")
> Skadebeskrivelse = Request.Form("Skadebeskrivelse")

Du er nærmere et annet problem enn du tror!
Sjansen for at noen tilføyer skade på databasen din er stor,
når du ikke filtrerer input fra skjemaet.

Søk på sql injection på Google, eller les denne utmerkede artikkelen
http://www.asp-faq.dk/article/?id=95

--
Bjørn Fossen

Fra : Kenneth Mortensen

Dato : 15-11-03 10:02

Jeg var nu også lidt i tvivl om hvad Søren mente. Men kunne se felterne i
DB'en omhandlede bilskader af den ene eller anden art.

Men måske stadig misforstået..... ¿

Mvh. Kenneth Mortensen

Fra : Bjørn Fossen

Dato : 15-11-03 13:37

"Kenneth Mortensen" <Newsreader@vidur.dk> skrev i melding
> Jeg var nu også lidt i tvivl om hvad Søren mente. Men kunne se felterne i
> DB'en omhandlede bilskader af den ene eller anden art.
>
> Men måske stadig misforstået..... ¿

Jeg kunne ikke la være å benytte meg av *skade* og *database*,
så lenge han ikke filtrerer input.

Å få tak i IP-adressen er noe helt annet, som du jo allerede hadde besvart.
--
Bjørn Fossen
Som bare ønsker sikre databaser