Newbie .asp spørgsmål
Fra : Henrik Jensen

Dato : 14-11-03 16:59

Hejsa gruppe.

Jeg har travet NG igennem for at se om der findes svar på dette newbie
spørgsmål, men uden held, så here goes:

Jeg har en hjemmeside, med tilhørende forum. I forum under 'nyheder' skriver
jeg...nå ja, nyheder. Disse vil jeg så gerne have til at stå på forsiden af
min hjemmeside også.

Hvordan laver jeg det kald fra forsiden som hedder 'main.htm', og ind til
nyhedsteksterne der ligger under en forum gruppe der hedder FORUM=2.asp og
derefter bliver navngivet med ID numre i stigende rækkefølge?

Please, på newbie sprog, for jeg er bestemt ny til både hjemmesider og .asp

BTW - forum kører på mySQL.

På forhånd tak

HB

Fra : Morten Larsen

Dato : 16-11-03 20:50

Hvis jeg forstår dig ret, er det en queryString... hvis du skal linke til den
vil det blive: <a href="http://www.side.dk/main.htm?FORUM=2.asp">linktekst </a>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-03 15:48

"Morten Larsen" <turbinator@larsen.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis jeg forstår dig ret, er det en queryString... hvis du skal linke til
> [...]

Nej, så har jeg ikke fået forklaret mig ordentligt.

Hvis jeg laver ovenstående vil der blot blive lavet et link på siden, til
'nyhederne' i forum.

Det jeg vil lave er en tabel i bunden af siden, som nyhederne fra forum
bliver hentet ind i.

Altså en snabel, ned i mySQL basen, hvor den finder posterne under
FORUM=2.asp (som er nyhedsgruppen)

Jeg vil så have den til at skrive fx:

NYHEDER
17/11-03 -Indsæt selv enormt fantasifuld nyhed-

HB