Hent flere poster fra en database...?
Fra : Magnus

Dato : 14-11-03 15:55

SQL = "SELECT * FROM Nyheder WHERE id=" & Request.QueryString("id")
Set RS = conn.execute(SQL)

Med denne henter jeg en bestemt nyhed fra min database via et link som
"nyheder.asp?id=23"

Men hvordan kan jeg på somme måde lave et link som henter posterne 44+54+77
osv. og vist på listeform modsat når der kun ønskes en enkelt post.

Hvordan skal URL'en se ud

nyheder.asp?id=23

/Magnus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-11-03 16:29

Magnus skrev:

> [...]

> Men hvordan kan jeg på somme måde lave et link som henter
> posterne 44+54+77 osv. og vist på listeform modsat når der kun

Ønsker du at hente alle poster eller udvalgte (flere end en)
poster?

Hvis du bare skal have alle poster ud, skal du slette WHERE-delen
af din sql-sætning:

SQL = "SELECT * FROM Nyheder"

Hvis det drejer sig om flere poster, kan du fx benytte IN-
operatoren i SQL:

SQL = "SELECT * FROM Nyheder WHERE id IN (44, 54, 77)"

Tricket er så at få samlet id-tallene ind via querystring'en.
Hvis de sendes med samme navn: nyheder.asp?id=3&id=5&id=46 - er det
ganske nemt:

SQL = "SELECT * FROM Nyheder WHERE id IN (" & _
   Request.querystring("id") & ")"

- det er dog som altid en god ide at validere data inden man sender
det til basen. Læs evt. her: <http://asp-faq.dk/article/?id=95>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen