X server problem
Fra : Jes Hansen

Dato : 14-11-03 14:47

Hej Alle!

Jeg er spritny i Linuxverdenen, og er just emigreret fra WinXP for et par
dage siden, og er endnu ikke helt blevet vant til Linuxsystemet. Jeg har
installeret en Linux Mandrake 9.1 uden problemer (pånær min printer. Det er
mig en gåde hvordan man skal få dét til at virke...).

Anyways... Installationen opdagede åbenbart ikke at jeg havde et NVIDIA 3D
skærmkort, så jeg hentede en Linux Detonator-driver ned (tror jeg nok. Den
hed NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run). Den prøvede jeg at installere, og
efter jeg var blevet formanet om at jeg skulle lukke X ned og starte op som
root i en terminal, så installationen ud til at gå glat. Men noget gik galt.
Nu hænger min X, hvis man prøver at starte den op. Der stod at man skulle
redigere i en fil kaldet XF86Config-4, og det blev gjort, men det hjalp ikke
noget.

Er der noget man kan gøre for at få de gamle drivere tilbage? Kan man evt.
installere Mandrake igen uden at miste sine data?

Jes Hansen