Visdomstænder ØV
Fra : Helle

Dato : 14-11-03 11:38

Hejsa.

Jeg har de sidste mange år haft ondt (i perioder) i undermunden hvor
visdomstænderne er på vej op. Dog er de ikke dukket frem endnu. Men det er
jo meget normalt at det gør ondt når de flytter sig.
Jeg har haft problemer de sidste par uger: det smagte GRUSOMT af betændelse
og har haft en frygtelig betændelsesånde. Der lugtede meget af betændelse
hvor visdomstænderne skal komme op. Var så ved tandlægen i dag som sagde at
det var madrester og bakterier som blev tygget ned i en lille lomme mellem
visdomstanden (som endnu ikke er oppe) og den anden tand. Han rensede lommen
med ultralyd og klorhexidin.
Han tog så også røngtenbilleder som viste at venstre tand i undermunden
virkelig er et problem. Den ligger vandret og kan ikke selv komme op -
udover det ligger nerverne så tæt på de andre tænders nerver. Det betyder at
hvis tanden skal opereres ud (tandkødet vil ikke selv sprække som det skal)
så kommer de med stor risiko til at klippe de andre tænders nerver over =
følelsesløs i hele venstre kæbe!! ARGH! Jeg er bare rigtig nervøs - hader
tandlæger og tanken om at skulle opereres!!!!

Har nogen her inde prøvet det her eller noget der ligner? den skal kun
fjernes hvis det her med betændelse og ømhed viser sig mere end 2 gange om
året.
Det er en lille tandlæge så mon ikke han henviser mig til Odense sygehus til
den operation hvis det er? kommer man i narkose?

Mvh Helle

--
Når du besvarer mig privat, så slet "FJERN" fra email adressen.

www.hellenielsen.dk