mindste, hurtigste og smarteste SMTPd
Fra : Michael

Dato : 13-11-03 23:21

Mangler den hurtigste, letteste, sikreste og mindste SMTP daemon som kun
skal modtage :25 og smide videre til :10024

(ipfw, ipf eller iptables er udelukket)

Hvad er det bedste?

Fra : Troels Arvin

Dato : 13-11-03 23:37

On Thu, 13 Nov 2003 23:21:20 +0100, Michael wrote:

> Mangler den hurtigste, letteste, sikreste og mindste SMTP daemon som kun
> skal modtage :25 og smide videre til :10024

Hvorfor får du ikke blot dæmonen på port 10024 til at lytte på port 25?

Fra : Michael

Dato : 14-11-03 02:37

"Troels Arvin" <troels@arvin.dk> wrote in message

> Hvorfor får du ikke blot dæmonen på port 10024 til at lytte på port 25?
> --
> Greetings from Troels Arvin, Copenhagen, Denmark

Af flere årsager. sikkerhed og så pga af strukturen

Det ville kunne lade sig gøre, men er ikke hensigtsmæssigt.

Fra : Claus Alboege

Dato : 14-11-03 06:36

"Michael" <michael999@mailme.dk> writes:

> Mangler den hurtigste, letteste, sikreste og mindste SMTP daemon som kun
> skal modtage :25 og smide videre til :10024
>
> (ipfw, ipf eller iptables er udelukket)
>
> Hvad er det bedste?

qmail is a secure, reliable, efficient, simple message transfer agent.

http://cr.yp.to/qmail.html

Foelg installationsvejledningen paa lwq [1] og tilfoej
":127.0.0.1:10024" til /var/qmail/control/smtproutes. De domainer du
vil modtage mails for listes i /var/qmail/control/rcpthosts (og fjernes
fra /var/qmail/control/locals)

[1] http://lifewithqmail.org/lwq.html#installation

/Claus A

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 14-11-03 16:23

On Thu, 13 Nov 2003 23:21:20 +0100, Michael <michael999@mailme.dk> wrote:
> Mangler den hurtigste, letteste, sikreste og mindste SMTP daemon som kun
> skal modtage :25 og smide videre til :10024
>
> (ipfw, ipf eller iptables er udelukket)
>
> Hvad er det bedste?

PF! (OpenBSD's firewall ;)

Kig paa qmail.

--
Jesper

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-11-03 13:08

On 2003-11-13,
> [...]
> Mangler den hurtigste, letteste, sikreste og mindste SMTP daemon som kun
> skal modtage :25 og smide videre til :10024

Jeg bruger MessageWall foran qmail til RBL lookups, virusscanning etc, men
den kan også køre uden scanning slået til.