mister billedet sådan uden videre...
Fra : jan

Dato : 13-11-03 20:14

Hej NG. min PC opfører sig lidt underligt, og jeg har ikk rigtigt nogen
ide'er om hvad der kan være galt. Altså det er således at, hvis den står
"ubrugt" inaktivt i nogen minutter (det variere lidt) f.eks. 10-30 minut. Så
forsviner billedet på min skærm, og det eneste jeg kan gøre er at genstarte.
Først trorede jeg det var mit grafikkort, men jeg har fundet ud af at når
billedet forsvinder, så er computeren heller ikke i live, selvom den lyse
"min power diode, og jeg kan godt hører blæseren kører, men jeg ved at
computeren ikke er "on" fordi , jeg prøvede at se om jeg kunne finde den på
mit netværk, da billedet forsvandt, og det kunne jeg ikke.. efter genstart
så kunne jeg godt. dvs. mit system går i standby eller hvad ? jeg kan ikke
få den til at virke igen, uden genstart. det er lidt trælst... tit har jeg
unsaved information som jo bare forsvinder pga. det. ang størmopsætning,
jeg har sæt alt på "aldrig" dvs. no save power, og ingen screensaver.

pc info :

Pen4 1,5Ghz. (aldrig overclocket)
2x256mb ddr-ram ikk OC.
Windows 2000 pro DK
1 120gb hd delt i 2 dele. 20 gb som C: og resten som D:
1 60 gb som slave på samme kabel som hd nr. 1

håber I kan hjælpe mig,
på forhånd tak.
v.h. Jan.

Fra : Rado

Dato : 14-11-03 12:25

On Thu, 13 Nov 2003 20:13:50 +0100, "jan" <jantran@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>unsaved information som jo bare forsvinder pga. det. ang størmopsætning,
>jeg har sæt alt på "aldrig" dvs. no save power, og ingen screensaver.

Har oplevet det samme på et par maskiner når de har været sat til at
gå i standby ved inaktivitet. Der findes som regel også lignende
funktioner i BIOS som kan slås til og fra, og som virker selvom det er
slået fra i Windows. Prøv og tjek om det ikke skulle være noget af det
der er slået til.

--
Rado

and why. Then do it. - Robert Heinlein