Samsung skærm og ONSITE-garanti
Fra : Nic

Dato : 13-11-03 20:03

Hej gruppe

Min 1 år gamle 22' samsung skærm var begyndt periodisk at pive og være periodisk mindre tydelig.

Lavede en rma (onsite), og reserveskærmen kom medp osten idag.

For det første startede den ("nye") med fejlfarver i øverste venstre side (de er dog væk lige nu), og for det andet er
skærmen produceret i sep 2000.

Min egen er produceret 2 år senere (aug 2002) - mon ikke jeg vil foretrække at få min egen repareret istedet for, eller
skal jeg ignorere produktionsdatoen og bare leve på min fortsatte onsite-garanti?

Hvad synes i? Andre der har prøvet det samme?

--

Nic

Fra : Nic

Dato : 13-11-03 21:01

Jeg vil godt lige selv starte med en tanke

Beholder jeg den ældste af de 2, der naturligvis virker, gælder min onsite garanti alligevel små 2 år endnu.

Det er jo fint nok. Men dagen efter garantien udløber er chancerne for at den går i stykker jo større end med min egen
(nyere) skærm.

Hvad siger i?

Fra : Rune Skou Larsen

Dato : 13-11-03 22:06

Fejlfarverne kan sikkert fjernes med skærmens degauss funktion - dem skal du
ikke lægge så meget i, medmindre de bliver ved med at være der.
Produktionsdatoen på ombytterskærmen tyder på at det er en defekt skærm, som
de har repereret. Jeg ved ikke om du kan forlange at få din egen reppet,
eller få en nyere, men en ting er sikkert; CRT skærme slides med alderen...

Mvh Rune