Trække data ud af en mysql til en fil??
Fra : Jan Hansen

Dato : 13-11-03 18:41

Hejsa

Kan man eksportere en mysql-database til en Ms-excel fil med php??
Hvis, er der da nogen der kan forklare mig hvordan man gør?
--
MVH Jan

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 13-11-03 18:57

On Thu, 13 Nov 2003 18:40:36 +0100, "Jan Hansen" <jan.h@rnet.invalid>
wrote:

>Kan man eksportere en mysql-database til en Ms-excel fil med php??
>Hvis, er der da nogen der kan forklare mig hvordan man gør?

Prøv at kigge på http://pear.php.net/package/Spreadsheet_Excel_Writer

Jeg kender den ikke selv, så jeg kan ikke sige noget om hvor god den er
eller hvordan den bruges.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 14-11-03 11:16

"Jan Hansen" <jan.h@rnet.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan man eksportere en mysql-database til en Ms-excel fil med php??
> Hvis, er der da nogen der kan forklare mig hvordan man gør?

Hejsa
Er der virkelig ingen der har andre forslag?
--
MVH Jan

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 14-11-03 11:30

Jan Hansen wrote:
> "Jan Hansen" <jan.h@rnet.invalid> skrev i en meddelelse

Du kan ikke exportere til MS-excel, men til csv, dette format kan excel
sagtens læse..

1: "select * from xxx"
2: loop gennem resultatet og formater det således
'felt1','felt2','felt3'....
3: skriv hver record ind i en fil en record pr. linie.
4: importer i excel.

ulrik

Fra : Jan Hansen

Dato : 14-11-03 11:41

"Ulrik Nielsen" <un.spam@tiscali.dk> skrev
> [...]
> 2: loop gennem resultatet og formater det således
> 'felt1','felt2','felt3'....
> 3: skriv hver record ind i en fil en record pr. linie.

Hejsa

Jeg har ikke lavet såmeget php endnu, så vil du ikke lave et eks. på koden,
på forhånd TAK

--
MVH Jan

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 14-11-03 11:55

Jan Hansen wrote:
> "Ulrik Nielsen" <un.spam@tiscali.dk> skrev
>
> Jeg har ikke lavet såmeget php endnu, så vil du ikke lave et eks. på koden,
> på forhånd TAK

$res = mysql_query("SELECT * FROM kontakt_personer");
if ($res)
{
$toFile = '';
while ($line=mysql_fetch_assoc($res))
{
$toFile =
"'{$line['navn']}','{$line['email']},'{$line['tlf']}'\r\n";
}
$fp = fopen('/sti/til/fil/kontakt-personer.csv','w+');
if ($fp)
{
fwrite($fp,$toFile);
fclose($fp);
}
else die('filen kunne ikke åbnes..!');
}
else die('ingen data.!');

- tror jeg kan gøre det...
Men du ville få mere ud af at lave det selv, det er ikke det sværeste i
verden...

ulrik

Fra : Jan Hansen

Dato : 14-11-03 11:57

Tak
Jeg mangler bare et grundlag at arbejde ud fra.

--
MVH Jan

Fra : Poul Møller Hansen

Dato : 10-12-03 21:47

> Tak
> Jeg mangler bare et grundlag at arbejde ud fra.

Prøv noget a'la

header ( "Content-type: application/octet-stream" );
header ( "Content-Disposition: attachment; filename=filnavn.csv" );

$result = odbc_exec ($dbconn, "SELECT * FROM USERS ORDER BY USERNAME");
while (odbc_fetch_row($result)) {
$username = odbc_result($result, 1);
echo "$username;\n";
}

Du kan selv ændre funktionerne til MySQL.

Poul