variabler i httpd.conf
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 13-11-03 15:46

Hej NG,

Jeg ville høre om I ved om det er muligt at sætte variabler i
httpd.conf, eller virtual host filer ?

altså i stil med:
---------------
DOMAIN_NAME = test
---------------

og så:

---------------
<VirtualHost xxx.xxx.xxx.xxx>
<Directory /www/$DOMAIN_NAME>

mvh ulrik

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 13-11-03 17:09

Ulrik Nielsen wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg ville høre om I ved om det er muligt at sætte variabler i
> httpd.conf, eller virtual host filer ?

Proev det og lad os hoere om det virker...

Med spaendt hilsen,

Ole M,

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 13-11-03 17:23

Ulrik Nielsen wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg ville høre om I ved om det er muligt at sætte variabler i
> httpd.conf, eller virtual host filer ?
>
> altså i stil med:
> ---------------
> DOMAIN_NAME = test
> ---------------
>
> og så:
>
> ---------------
> <VirtualHost xxx.xxx.xxx.xxx>
> <Directory /www/$DOMAIN_NAME>

Prøv evt. at spørge i gruppen dk.edb.internet.software.apache de ved
sikkert mere.

/mikkel

Fra : Nils

Dato : 29-11-03 14:08

Ulrik Nielsen wrote:
> Hej NG,
>
> Jeg ville høre om I ved om det er muligt at sætte variabler i
> [...]

Hvis du sætter en environment variable i den miljø, som starter
webserverprocessen vil du have adgang til den webmiljøet. F.eks.

export MYVAR=MYVAL

øverst i apachectl eller blot i terminalen når du starter serveren op.

Nils