Antal HD på samme kabel.
Fra : Christopher Tracy

Dato : 13-11-03 12:14

Hej

Jeg har en extra haddisk til at ligge som jeg gerne vi sætte i den ene af
mine PC'er, der er s harddiske og 2 optiske drev i i forvejen, så havde jeg
regnet med at ville købe et IDE kabel, med 3+ conectoere på så jeg kan køre
alle tre haddsike på samme kabel. Men så synes jeg der står de steder hvor
man kan købe sådanne kabler, at der kun må være tilslutte 2 enheder på det
samme kabel - kan det virkelig være rigtig ?
Og hvis der er, hvordan løser jeg så mit problem ?

Mange tak på forhånd.

--
/C.T.

May U live 2 C the dawn.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-11-03 12:50

Christopher Tracy mumbled his insignificant opinion in:

> [...]
> der står de steder hvor man kan købe sådanne kabler, at der kun må
> være tilslutte 2 enheder på det samme kabel - kan det virkelig være

Ja på en standard ide controller kan der normal vis kun sidde 2 enheder pr
bus/kanal. Har dog selv kørt med 4 på noget alternativt hardware.

> Og hvis der er, hvordan løser jeg så mit problem ?

Køb et pci udvidelses kort som tilbyder extra ide kanaler.

http://www.edbpriser.dk/hardware/io-kort.asp
eller prøv i news:dk.marked.privat.edb.intern

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-11-03 16:17

In article <3fb3676f$0$125$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
goldartist@yahoo.com says...
> regnet med at ville købe et IDE kabel, med 3+ conectoere på så jeg kan køre

De findes ikke.

> man kan købe sådanne kabler, at der kun må være tilslutte 2 enheder på det
> samme kabel - kan det virkelig være rigtig ?

Ja.

> Og hvis der er, hvordan løser jeg så mit problem ?

Køb en ekstra IDE-controller, feks.
http://makeashorterlink.com/?Z38325786
som jeg har gode erfaringer med

--