Hund på QXL igen!!
Fra : Rinnie Ilsøe

Dato : 13-11-03 11:31

Fra : Maria

Dato : 13-11-03 14:11

Helt ærlig, man sælger bare ikke sin hund på en auktion på QXL....bare min
mening!!

Fra : Søren Lausten-Hansen

Dato : 13-11-03 20:11

On Thu, 13 Nov 2003 11:31:02 +0100, "Rinnie Ilsøe"
<reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote:

>http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=10002024&ListingType=0&ListingSort=1

At sætte sin hund på auktion - jeg får kvalme...

Fra : Pia Nave

Dato : 13-11-03 21:49

Søren Lausten-Hansen wrote:

> At sætte sin hund på auktion - jeg får kvalme...

Hej

Så er vi to!! Tænk sig engang at sælge sin hund for højest bydende!! Men
det lader da også til, at 'sælger' _heldigvis_ har fortrudt sit lille
ikke så smarte stunt

Mvh. Pia

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-11-03 08:16

"Pia Nave" <pia_mig@nave.dk> wrote in message

> Hej
>
> Så er vi to!! Tænk sig engang at sælge sin hund for højest bydende!! Men
> det lader da også til, at 'sælger' _heldigvis_ har fortrudt sit lille
> ikke så smarte stunt

HUSK nu, det er jo altså ikke Rinnie der har den til salg. Hun gør også
opmærksom på det uhyrlige i det.

--
mvh/rg. Christian
og ring til en fra Schweisshunderegistret:

Fra : bettinaP

Dato : 14-11-03 09:50

Jeg tror nu også Pia hentyder til nedenstående tekst inde på auktionen:
12/11 11:24 Spørgsmål fra: superarla mener du virkelig at du vil
sælge din hund til højestbydende og ikke til nogen som du tror den vil have
det bedst hos?
12/11 14:32 Svar fra: Asger-l Jeg har nok ikke tænkt mig godt nok
om - eller er der mulighed for at annullere et bud , hvis jeg tror, at købe
ikke vil behandle hunden godt?

BettinaP

Fra : Pia Nave

Dato : 14-11-03 14:40

bettinaP wrote:

> [...]
> 12/11 14:32 Svar fra: Asger-l Jeg har nok ikke tænkt mig godt nok
> om - eller er der mulighed for at annullere et bud , hvis jeg tror, at købe

Hejsa

Jeps, det var lige præcis det jeg hentydede til

Mvh. Pia

Fra : Kim Christensen

Dato : 14-11-03 19:21

"Rinnie Ilsøe" <reklame@flatcoated-retriever.dk.invalid> wrote in message news:<bovmun$2837$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>...
> http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=10002024&ListingType=0&ListingSort=1

Det ser ud til at hunden er placeret i en kategori hvor den ikke hører
hjemme. QXL har ikke nogen egentlig kategori til dyr, så msåke er
nogle regler overtrådt fra sælgers side? Nu kender jeg ikke QXL, men
konkurrenten Ebay sletter konsekvent sådanne annoncer. På QXL kan man
melde artikler til gennemsyn, men man skal åbenbart være registreret
bruger for at kunne det. Så hvis der er en registreret QXL bruger
tilstede...

hilsen Kim

Fra : Maria

Dato : 14-11-03 21:08

Så hvis der er en registreret QXL bruger
> tilstede...
>
> hilsen Kim

Jeg melder mig til tjeneste... hehe

Jeg er QXL bruger, så sig endelig til hvis jeg skal hjælpe/gøre noget.

Mvh.
Maria

Fra : Kim Christensen

Dato : 15-11-03 18:26

Maria <sletmaria@sletfjong.dk> wrote in message news:<oprym8vhgsv45exk@news.tele.dk>...
> [...]
> >

> Jeg melder mig til tjeneste... hehe
>
> Jeg er QXL bruger, så sig endelig til hvis jeg skal hjælpe/gøre noget.

Det lader ikke til at QXL har nogen holdning til auktion af dyr. Det
eneste holdepunkt er at de ikke har nogen kategori direkte til dyr, og
at den aktuelle kategori er beregnet til at sælge tilbehør til dyr.
Alle andre hunde og kattekurve der udbydes er da i det mindste uden
indhold. Derfor kunne man evt prøve forespørgslen "Er varen lovlig".
Pas på at musen ikke smutter så du byder i stedet. Det er sikkert en
udmærket hund, men jo færre der byder, jo mindre fremmer det lysten
til at gentage spøgen fra sælgers side.

hilsen Kim

Fra : Maria

Dato : 15-11-03 18:39

> [...]
> Pas på at musen ikke smutter så du byder i stedet. Det er sikkert en
> udmærket hund, men jo færre der byder, jo mindre fremmer det lysten

Jeg har sendt en mail til QXL, for at høre om det er lovligt at sælge sin
hund sådan. -- mvh.
Maria

Fra : Maria

Dato : 17-11-03 17:03

> [...]
> Pas på at musen ikke smutter så du byder i stedet. Det er sikkert en
> udmærket hund, men jo færre der byder, jo mindre fremmer det lysten

Besked fra QXL:
Ligeså vel som du må sætte dine hundehvalpe eller kattekillinger i den blå
avis, eller lave et opslag i det lokale supermarked, må du også gerne sælge
dyr på auktion

--
mvh.
Maria