variabel-navigation HOWTO
Fra : Kristian Thy

Dato : 12-11-03 17:49

Hej

På nogle sider har jeg set at navigationen foregår med variable i
urlen på flg. måde: http://www.foo.com/?bar

Jeg kan kun finde ud af at få det til at virke hvis jeg sætter
variablen til at have en værdi: http://www.foo.com/?bar=true eller
?bar=1 eller ?bar=0 osv.

Kan nogen fortælle mig hvordan man gør det første?

\\kristian
--
"The ability to enslave a planet is insignificant
next to the power of the Macintosh" --Darth Vader

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 12-11-03 17:59

Kristian Thy wrote:
> [...]
> ?bar=1 eller ?bar=0 osv.
>
> Kan nogen fortælle mig hvordan man gør det første?

ja, lav dit check således.

if (isset($_GET['bar'])) ......

du skal ikke lave check på om den er tom, den vil fejle.

mvh ulrik

Fra : Kristian Thy

Dato : 12-11-03 22:33

Ulrik Nielsen uttered:
> if (isset($_GET['bar'])) ......

Gah. Tak for hjælpen :)

\\kristian
--
President Bush may be the smartest military president in history.
First, he gets Iraq to destroy all of their own weapons. Then he

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-11-03 00:38

Ulrik Nielsen uttered:
> ja, lav dit check således.
>
> if (isset($_GET['bar'])) ......

Det kan godt være det bare er mig, men jeg kan dæleme ikke få det til
at virke. Mit link er http://www.domain.com/?foo og koden er som følger:

if( isset($_GET['foo']) ){
print( "Hello world!" );
}

(og en masse andet, men det her er et minimalt eksempel på
fejlen). Den if-sætning giver falsk, men hvis jeg laver linket om til
http://www.domain.com/?foo= , altså giver variablen null som værdi, så
virker det. Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre for at
se om der står foo som variabel uden at den er sat til noget?

(PHP 4.2.2)

\\kristian
--
"Don't eat more than you can lift"
--Miss Piggy

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-11-03 00:42

On 18 Nov 2003 23:37:40 GMT, Kristian Thy <thy@it.edu> wrote:

>Er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg kan gøre for at
>se om der står foo som variabel uden at den er sat til noget?

$_SERVER['QUERY_STRING'] vil være lig med "foo" i dit tilfælde.

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: :) (og ikke *sxms*)

Fra : Kristian Thy

Dato : 19-11-03 01:45

Peter Brodersen uttered:
> $_SERVER['QUERY_STRING'] vil være lig med "foo" i dit tilfælde.

Du er en helt.

[OT:] Hvad skulle *sxms* betyde?

\\kristian
--
Wine improves with age. The older I get, the better I like it.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 20-11-03 17:29

Kristian Thy wrote:

> [OT:] Hvad skulle *sxms* betyde?

Åbenbart det samme som ':)' ifølge Peter Brodersen, jeg mener dog der er
en forskel til 'Smiler Xtra Meget Sødt'.

Mvh

Jesper Brunholm