MS Windows
briani 27239
Båndbredde til XP
Fra : Kakaofugl

Dato : 12-11-03 17:40

Hej Gruppe!
Mit problem er at min båndbredde pludselig er faldet til det halve af hvad
jeg skal kører således at jeg kun kører 60 kb/s og ikke de 120 kb/s
download, min hastighed er 1024/512. Min udbyder har pøvet forskellige
indstillinger under netkortet men uden succes jeg har også fået en nyt modem
af dem det hjælper bare heller ikke, de siger at der ifølge deres
oplysninger er fuld forbindelse til mig. Jeg har opdateret min netkorts
driver virker heller ikke. Xp firewall er slået fra kører dog med norton
firewall og antivirus men når de slås fra er problemet der stadig. Som prøve
har min udbyder sat min hastighed op til 2mb for at se om det betyder noget
for downloaden det gør det bare ikke. Jeg ved selvfølgelig godt at den jeg
downloader fra skal have en høj hastighed for at jeg kan downloade med max.
Jeg har ladet mig fortælle at der kan være nogle programmer der kan "stjæle"
båndbredde men hvordan finder jeg dem kan ikke se dem under joblisten eller
er der nogen der har nogle gode forslag til hvad pokker det kan være. Jeg
har en fast public ip der som forsøg er slettet men det sker der altså
heller ikke noget ved
Jeg har en P4 2,4 ghz med rigelig plads og ram, kører med xp home og får
internettet igennem mit antennestik

Hvis jeg har glemt nogle oplysninger så skriv til mig så skal jeg svare
hurtigt.

Venlig hilsen
Jan

Fra : Leony

Dato : 12-11-03 20:32

"Kakaofugl" <friis13@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mit problem er at min båndbredde pludselig er faldet til det halve af
> hvad jeg skal kører
[snip]
> [...]
> der kan "stjæle" båndbredde men hvordan finder jeg dem kan ikke se
> dem under joblisten eller er der nogen der har nogle gode forslag til

Installer Down2Home, denne kan tjekke hvor hurtigt og hvor meget der
downloades:
http://jitserv.coolfreepage.com/
Hvis der registeres trafik uden at du bruger nettet, så ved du at du har
et problem.

Din firewall burde også kunne fortælle hvilke programmer der bruger
nettet.
En mulighed kunne være at slette hele listen med tilladte programmer og
så se hvad der gerne vil på nettet. Alle programmer der ønsker
netadgang, som du ikke kender, kan du så undersøge nærmere.

Måske tænker du på "XP reserverer 20% af min båndbredde" finten:
http://www.theregister.co.uk/content/4/23090.html
http://www.winguides.com/registry/display.php/855/
http://support.microsoft.com/?kbid=316666
http://www.techtv.com/screensavers/windowstips/story/0,24330,3365585,00.html
Dette er dog 20% af den samlede båndbredde på maskinen og ikke 20% af
båndbredden til internet.

Jeg går ud fra at du har tjekket for virus, spyware osv.

> Jeg har en P4 2,4 ghz med rigelig plads og ram, kører med xp home og
> får internettet igennem mit antennestik

Tja, måske er det antennestikket der gør forskellen.
Svjv, så er denne form for internet billigt, fordi en gruppe mennesker
deler en bestemt mængde båndbredde.

Man kan bestille diverse linier, men hastigheden kan ikke garanteres.
Hvis 35 husstande deler en 35 Mbit linie og halvdelen af dem har betalt
for 2 Mbit, så skal man ikke være Einstein for at regne ud at der er
nogle som ikke får hvad de betaler for.

Filosofien er, at alle ikke bruger linien samtidig og der derfor er
rigelig båndbredde til alle.

Måske har din udbyder af økonomiske årsager lukket lidt flere mennesker
ind i din båndbreddepulje.

Hvis alt andet slår fejl og der ikke findes en løsning på problemet, så
kunne det være en geninstallation kunne gøre tricket.
Det er en drastisk løsning og absolut en nødløsning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kakaofugl