MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvorfor genstarter Windows 2000, når der s~
Fra : inni

Dato : 12-11-03 16:05

Kære Gruppe,

Kan I hjælpe mine venner og mig med at belyse, hvorfor Windows 2000
pludselig genstarter midt under et spil på Internettet? Der gives ingen
meddelelser vwed nedlukning eller ved genopstart.

Operativsystem: Windows 2000
Athlon XP 1700+ med 128MB DDR PC 2100 RAM
Socket A mainboard: MS8157E, Via KM266 chipset
Grafikkort 32/64 MB sharet ram (deles med DDR-ram).

Maskinen er ny.

Venlig hilsen
Annie

Fra : Leony

Dato : 12-11-03 16:36

"inni" <inni@grafisk.dk> skrev i en meddelelse

> Kan I hjælpe mine venner og mig med at belyse, hvorfor Windows 2000
> pludselig genstarter midt under et spil på Internettet? Der gives
> ingen meddelelser vwed nedlukning eller ved genopstart.

Start med at slå den automatiske genstart ved fejl fra:
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> System -> fanebladet
Avanceret -> tryk på Indstillinger i Start og genoprettelse -> fjern
hakket i genstart automatisk.
Ovenstående er fra XP, men det skulle foregå på samme måde i 2000.

Så skulle der gerne komme en fejlmeddelse.

Hvis du allerede har gjort dette, så glem denne besked.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : inni

Dato : 12-11-03 20:11

Hej Leony,

Det forsøger vi - tak for rådet!

Venlig hilsen
Annie

Fra : Leony

Dato : 12-11-03 21:35

> Det forsøger vi - tak for rådet!

Velbekomme.
Hvis du poster fejlmeddelsen, så kan det være der er hjælp at hente -
hvis du ikke kan finde løsningen selv.

Fra : arc@na

Dato : 15-11-03 22:23

"inni" <inni@grafisk.dk> wrote in news:3fb24bf5$0$9775
$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:

> Athlon XP 1700+ med 128MB DDR PC 2100 RAM
> Grafikkort 32/64 MB sharet ram (deles med DDR-ram).

Det var dæleme ikke ret meget RAM til Win2000 - specielt hvis 25-50%
ryger til det integrerede grafikkort. Og det kan meget vel være
forklaringen. I værste fald er der kun 64 MB RAM til Windows, og det er
alt, alt for lidt. Det er 96 MB for resten også.

Køb hurtigst muligt noget mere RAM - og også gerne et ordentligt
grafikkort i stedet for at share RAM'en. Det vil du blive glad for - tro
mig - og det er den eneste løsning, som holder på langt sigt.

Et par forslag:
RAM: http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=41315
GFkort: http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=482

arc@na

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-11-03 02:11

In article <3fb69920$0$30067$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
this.is@n.invalid.adress.com says...
> forklaringen. I værste fald er der kun 64 MB RAM til Windows, og det er
> alt, alt for lidt. Det er 96 MB for resten også.

Det kommer an på hvad man skal bruge maskinen til. Til "almindeligt"
brug er 96MB længe fint til 2000.

> Køb hurtigst muligt noget mere RAM - og også gerne et ordentligt
> grafikkort i stedet for at share RAM'en. Det vil du blive glad for - tro
> mig - og det er den eneste løsning, som holder på langt sigt.

Det har du så evigt ret i.

> Et par forslag:
> RAM: http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=41315
> GFkort: http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=482

Ganske gode bud...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 03:10

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in

> Ganske gode bud...

Man er vel prof.
Jeg gik efter kvalitetskomponenter, som ikke koster r(bip)en ud af
bukserne. Og det har jeg faktisk levet af i nogle år som IT-mand på et
mindre forskningsinstitut.

arc@na

Fra : arc@na

Dato : 16-11-03 03:11

Jesper G. Poulsen <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in

> Det kommer an på hvad man skal bruge maskinen til. Til "almindeligt"
> brug er 96MB længe fint til 2000.

Til hvad? Notepad og Word åbne samtidig?

Hvorfor kommer jeg til at tænke "snail racing"?

arc@na