Alt-i-et micro-atx mb til htpc ?
Fra : anders majland

Dato : 12-11-03 15:38

Nogle anbefalinger når usb2, firewire og video ud er krav ?

Overvejer også om et mini-itx er sagen (M1000)

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 12-11-03 21:21

On Wed, 12 Nov 2003 15:38:18 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

> Nogle anbefalinger når usb2, firewire og video ud er krav ?
>
> Overvejer også om et mini-itx er sagen (M1000)

Jeg har ikke specifikke erfaringer i den retning, men ved at der er
beskrevet indtil flere sådanne projekter på www.mini-itx.com

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : anders majland

Dato : 13-11-03 08:23

> Jeg har ikke specifikke erfaringer i den retning, men ved at der er
> beskrevet indtil flere sådanne projekter på www.mini-itx.com

Yep - men da jeg har valgt et (brugt) coolermaster desktop kabinet som
udgangspunkt behøver det ikke være mini-itx - Jeg regner med at det kan
gøres lidt billigere ved at gå op i et micro atx mb istedet.

Fra : Leony

Dato : 13-11-03 17:57

"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i
en meddelelse news:bovcqh$dvg$1@sunsite.dk

> Yep - men da jeg har valgt et (brugt) coolermaster desktop kabinet som
> udgangspunkt behøver det ikke være mini-itx - Jeg regner med at det
> kan gøres lidt billigere ved at gå op i et micro atx mb istedet.

Shuttle gør jo en del i små bundkort, måske har de noget du kan bruge.
Jeg har ikke selv tjekket markedet, så ovenstående er kun et gæt.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : anders majland

Dato : 13-11-03 21:12

> Yep - men da jeg har valgt et (brugt) coolermaster desktop kabinet som
> udgangspunkt behøver det ikke være mini-itx - Jeg regner med at det
> kan gøres lidt billigere ved at gå op i et micro atx mb istedet.

Det blev et brugt acorp flex mb med alt integreret. Ulempe det er med en
1800mhz athlon der sluger en del strøm ... Så det er ikke den der skal
stå tændt 24/7 - Men nu kan jeg da komme videre med at lege, når jeg
lige får fundet noget ddr ram

Den bliver faktisk min pt hurtigste maskine da min "primære stationære"
er en 1ghz athlon og den bærbare har en pIII på 1ghz.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-11-03 13:18

On 2003-11-13,

> Yep - men da jeg har valgt et (brugt) coolermaster desktop kabinet som
> udgangspunkt behøver det ikke være mini-itx - Jeg regner med at det kan
> gøres lidt billigere ved at gå op i et micro atx mb istedet.

Du bør vælge en VIA CPU hvis du ikke vil brænde strøm for 50-150 kr af pr måned.

Har sælg købt et via epia board med 1000 MHz Nehemiah.

Fra : anders majland

Dato : 15-11-03 13:50

> Du bør vælge en VIA CPU hvis du ikke vil brænde strøm for 50-150 kr
> af pr måned.

Der varer nok længe inden projektet kommer til at køre 24/7.

Det Chyang Fun CFI-S76 mb og 1800mhz athlon er alligevel det hurtigste i
huset så det skal nok (mis)bruges til lidt af hvert. Så i første omgang
bliver det med dualboot på den så jeg kan eksperimentere med software
til jeg har noget der er brugervenligt nok til fast integration i
"alteret". Den gamle stationære er ogse ved at trænge til en
reinstallation...