Er min museport død?
Fra : arc@na

Dato : 12-11-03 15:16

Jeg har et trådløst Logitech sæt (muds og keyboard). Da jeg tændte for
PC'en i morges, virkede min trådløse Logitech-mus ikke.
Jeg har prøvet at skifte batterier, at trykke på connect-knapperne og til
sidst satte jeg en gl. Microsoft PS/2-mus til - som heller ikke virker.
Da jeg slukkede i går, virkede alt.

Hvad hulen? En PS/2-port kan da ikke sådan brænde af, eller?

arc@na

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 12-11-03 15:22

"arc@na" wrote:

> [...]
> Da jeg slukkede i går, virkede alt.
>
> Hvad hulen? En PS/2-port kan da ikke sådan brænde af, eller?

På nogle bundkort vil PS2-porten blive koblet fra hvis der findes en
fejl under opstart og CMOS-RAM derved bliver nulstillet - så kan den
kobles til igen i BIOS opsætningen.

/klaus

Fra : arc@na

Dato : 12-11-03 15:33

Klaus Jorgensen <kj@no.spam> wrote in news:3FB2420B.41685A06@no.spam:

> På nogle bundkort vil PS2-porten blive koblet fra hvis der findes en
> fejl under opstart og CMOS-RAM derved bliver nulstillet - så kan den
> kobles til igen i BIOS opsætningen.

Tak for tippet - det lykkedes at ordne problemet ved at afinstallere musen
i Device Manager og reboote. Mystisk.

Puha, man opdager lige pludselig hvor afhængig man er af den lille gnaver.
Det er f. eks. ikke morsomt at bevæge sig rundt på nettet uden.

arc@na

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-11-03 15:31

arc@na skrev:

> Hvad hulen? En PS/2-port kan da ikke sådan brænde af, eller?

Nu sidder jeg og tænker på:

Kører du stadig med den gamle Windows-installation på det nye
bundkort? Hvis det er tilfældet, så _kan_ det være årsagen.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 12-11-03 16:34

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Kører du stadig med den gamle Windows-installation på det nye
> bundkort? Hvis det er tilfældet, så _kan_ det være årsagen.

Det er som sagt i kommet orden via en afinstallation og reboot. Jeg vil
lige prøve at køre videre med den nuværende installation et stykke tid
endnu, da jeg er midt i noget, som gør at jeg helst ikke vil til at
formatere.

arc@na

Fra : Thomas Madsen

Dato : 12-11-03 16:49

arc@na skrev:

> Det er som sagt i kommet orden via en afinstallation og reboot.

Jeps, det ser jeg.

> Jeg vil lige prøve at køre videre med den nuværende installation
> et stykke tid endnu, da jeg er midt i noget, som gør at jeg helst
> ikke vil til at formatere.

Ok.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 12-11-03 21:48

> Ok.

Så formaterede jeg alligevel - jeg tror jeg skal have mig en ny harddisk -
der er et par bad sectors på, og det hele kører rimeligt ustabilt.
Goddammit...

arc@na
Blessed are the Fundamentalists, for they shall inhibit the earth.

Fra : Brian Lund

Dato : 13-11-03 04:58

> Så formaterede jeg alligevel - jeg tror jeg skal have mig en ny harddisk -
> der er et par bad sectors på, og det hele kører rimeligt ustabilt.
> Goddammit...

Du havde også problemer med en CD-key til Diablo, det kan være der er en
eller anden fejl på systemet!? - Nu kan jeg ikke huske hvor i installationen
D2 spørger efter CD-key, men hvis det er efter at have lagt giler ind, så
kan det jo være fordi filerne er blevet korrupteret? - Det kan også være RAM
eller noget med dit HD-kabel eller noget andet...?

Brian

Fra : arc@na

Dato : 13-11-03 05:46

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in

> en eller anden fejl på systemet!? - Nu kan jeg ikke huske hvor i
> installationen D2 spørger efter CD-key, men hvis det er efter at have

Det er inden installationen går i gang.

arc@na

Fra : Thomas Madsen

Dato : 13-11-03 00:09

arc@na skrev:

> Så formaterede jeg alligevel - jeg tror jeg skal have mig en ny
> harddisk - der er et par bad sectors på, og det hele kører
> rimeligt ustabilt. Goddammit...

Øv. :(
Godt nok er det ikke sikkert at der kommer flere bad sectors, hvis
du vælger at fixe dem, men chancerne er store for at der kommer
flere til, hvis skidtet først er begyndt at komme med bad sectors.

Madsen.

Fra : arc@na

Dato : 13-11-03 03:18

> Godt nok er det ikke sikkert at der kommer flere bad sectors, hvis
> du vælger at fixe dem, men chancerne er store for at der kommer
> flere til, hvis skidtet først er begyndt at komme med bad sectors.

Der har altid været nogen (jeg kan bare ikke huske hvor mange), og disken
er over 1½ år gammel. Den er 100 år om at starte op - den hænger på logo-
skærmen i 2-3 minutter. Når det så først starter op, kører det i olie.

Jeg flashede lige BIOS'en, det hjalp vist lidt.

arc@na