rette i en database(mysql) newbye
Fra : Jan Hansen

Dato : 12-11-03 14:53

Hej

Jeg kan ikke få nedenstående kode til at virke. Er der nogen der kan hjælpe?

aaben_database();
$sql = "
UPDATE adresse
SET sort = $sort, gren = $gren, titel = $titel, fornavn = $fnavn,
efternavn = $enavn, adr = $adr, husnr = $hus, lokalby = $lby, postnr = $pnr,
by = $by, telefon = $tnr, foeselsdag = $fnr
WHERE id = $id
";
mysql_query( $sql);
luk_data();

--
MVH Jan

Fra : Troels Arvin

Dato : 12-11-03 15:01

On Wed, 12 Nov 2003 14:52:55 +0100, Jan Hansen wrote:

> [...]

> efternavn = $enavn, adr = $adr, husnr = $hus, lokalby = $lby, postnr = $pnr,
> by = $by, telefon = $tnr, foeselsdag = $fnr

Mon ikke nogle af de indsatte data er strenge? - I så fald skal de
afgrænses af '-tegn. Hvis vi siger, at "sort"-kolonnen fx. er af
VARCHAR-typen:

$sql = "
UPDATE adresse
SET sort = '$sort', ...
WHERE id = $id
";

Inden da skal du sikre dig, at $sort ikke selv indeholder tegn, der kan
forstyrre SQL'en (tjek addslashes()-funktionen).

Hvilken type er $id? - Hvor kommer den fra i din kode? - Hvis du ikke er
garanteret, at det er en integer, så skal også den sættes i
enkelt-anførselstegn og sikres mod at indeholde forstyrrende tegn.

Fra : Jan Hansen

Dato : 12-11-03 16:14

> [...]
>
> --
> Greetings from Troels Arvin, Copenhagen, Denmark

Hej

id er af typen int og auto_increment
sort,postnr,telefonog foeselsdag er af typen int
resten er af typen varchar

Er der fejl i

$sql = "
UPDATE adresse
SET
WHERE
";
mysql_query( $sql);

--
MVH Jan

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-11-03 16:43

Jan Hansen wrote:

BY er også et engelsk ord, eg ORDER BY eller SORRT BY..

det har tidligere giver mig problemer..

--
regards, Peter Larsen - GratisDNS.dk

Fra : Peter Larsen

Dato : 12-11-03 17:00

Peter Larsen wrote:

> SORRT BY..

SORT BY.. !

--
regards, Peter Larsen

Fra : Jan Hansen

Dato : 12-11-03 20:02

Tak, jeg ser på det imorgen og vender måske tilbage.

--
MVH Jan