Gjersing, Århus
Fra : Jan Owe Zetterstrøm

Dato : 12-11-03 12:40

Hei
Jeg hadde tidligere en etterlysning på en Gjersing uten å få respons.
Jeg vil spørre på nytt da jeg lurer på hvor navnet kommer fra ? Nils Jensson
Gjersing skal være født i Århus før 1700 , han ble gift i Bergen Norge i
1705 med en Rolvsdtr. Greve. Ellers har jeg ingen opplysninger om han.
Er Gjersing (Skrivemåten kan være anderledes) en plass rundt Århus eller kan
navnet stamme fra en gård e.l. ?
Takknemlig for svar

mvh
Jan Owe Zetterstrøm
Stavanger Norge

Fra : Gert Krabsen

Dato : 12-11-03 13:23

Wed, 12 Nov 2003 12:39:50 +0100, Jan Owe Zetterstrøm
<jozetter@tiscali.fjerndette.no> skrev:

> [...]
> 1705 med en Rolvsdtr. Greve. Ellers har jeg ingen opplysninger om han.
> Er Gjersing (Skrivemåten kan være anderledes) en plass rundt Århus eller

Gjesing findes flere steder i Danmark. Se evt. stednavnebasen på
www.krabsen.dk

Blandt andet på kanten af Djursland, ca. 30 km nordøst for Århus, som
sikkert er 'dit' Gjesing..

mvh
Krabsen

--