Intranet - Linke til MS Word-skabelon, der~
Fra : Michael Døj

Dato : 12-11-03 11:15

Hej!

Håber nogen herinde vil hjælpe mig med følgende:

På en intranet side har vi en liste med tilgængelige
Word-dokumenter.
For hvert dokument, der er listet, er der lavet et link
til Word-dokumentskabelonen på vores server.

Når brugeren klikker på linket, skal Word starte op
med det pågældende dokument.

Problemet er, når der klikkes på linket, vises dokument-stabelonen
i browser-winduet.

Der er således to problemer (som jeg ser det):

1) Når der klikkes på linket åbnes Word-skabelonen i stedet
for Word-dokumentet.

2) Word-skabelonen åbnes i browseren i stedet for Word.

Hvordan løser jeg dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
Michael Døj, Esbjerg

Fra : Paul Winther

Dato : 14-11-03 19:54

Michael Døj wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> for Word-dokumentet.
>
> 2) Word-skabelonen åbnes i browseren i stedet for Word.

Åbn stifinder - klik på funktioner - klik på mappeindstillinger -
filtyper
Find nu den filtype du vil ændre - her .DOC - klik på avanveret og
fjern checktegnet i "gennemse i samme vindue". Nu åbner Wordi i Word
istedfor i Browser. Det samme kan du gøre med Excel og andre

> Hvordan løser jeg dette?
>
> På forhånd tak for hjælpen.
>
> Med venlig hilsen
> Michael Døj, Esbjerg

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Michael Døj

Dato : 18-11-03 09:37

Hej Paul

> [...]
> fjern checktegnet i "gennemse i samme vindue". Nu åbner Wordi i Word
> istedfor i Browser. Det samme kan du gøre med Excel og andre

Tak for opskriften. Jeg vil prøve den med det samme.

Med venlig hilsen / Best regards
Michael Døj, Esbjerg