Hvad skal uploades?
Fra : Ohlzen

Dato : 12-11-03 03:35

Hej NG,

Jeg er MEGET ny i det hersens Flash, så:

Skal .fla & .swf uploades, eller kan jeg nøjes med .swf?

fla fylder jo en ganske stor del...

Ohlzen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 12-11-03 04:55

"Ohlzen" <ohlzen@ohlzen.dk> wrote in message news:bos67t$nct$1@sunsite.dk...
> Hej NG,
>
> Jeg er MEGET ny i det hersens Flash, så:
>
> Skal .fla & .swf uploades, eller kan jeg nøjes med .swf?

Det er KUN .swf du skal lægge på nettet.
..fla bruges kun af dig selv, når du vil ændre i filen igen, så du må ikke
smide den væk.

--
Benny

Fra : Ohlzen

Dato : 12-11-03 05:29

Benny Nissen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:

> Det er KUN .swf du skal lægge på nettet.

Tak, .fla fylder også vanvittigt meget...

> ..fla bruges kun af dig selv, når du vil ændre i filen igen, så du må ikke
> smide den væk.

Skal nok passe godt på den - tak.

Fra : Bo Dudek

Dato : 12-11-03 07:10

dog skal du også lægge en html-fil på nettet til at holde swf'en..
hvis du bruger publisher din flash film (shift+f12) så genererer flash
selv den rette html kode..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Ohlzen

Dato : 19-11-03 10:35

> dog skal du også lægge en html-fil på nettet til at holde swf'en..
> hvis du bruger publisher din flash film (shift+f12) så genererer flash
> selv den rette html kode..

Jep, jeg bruger "Publish", men i den HTMLfil der da bliver genereret,
flytter jeg blot den gererede kode over i den HTMLfil hvori jeg skal
bruge filmen.

Fra : Bo Dudek

Dato : 20-11-03 08:43

[...]

>Jep, jeg bruger "Publish", men i den HTMLfil der da bliver genereret,
>flytter jeg blot den gererede kode over i den HTMLfil hvori jeg skal
>bruge filmen.

er også fint nok.. og du kan så nøjes med at flytte html'en een gang
og fremefter kun flytte swf'en over på serveren, da html'en er den
samme gang for gang for samme flash fil.. forudsat at du ikke ændrer
på format eller baggrundsfarve..

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk