MS Windows
briani 27239
Problem med 98SE efter formatering...
Fra : Hans Paulin

Dato : 11-11-03 23:44

....jeg har formateret min 98SE et par gange uden problemer - i dag bad
den så selv om at få geninstalleret Windows efter jeg havde genstartet
med en Logitec cd-rom i, og dét gav problemer med Explorer, tror jeg det
var: der kom en "dialog"-boks med en opfordring til geninstallering...

....nuvel - jeg formaterede, men nu står maskinen efter at have læst
boot-disketten og skriver "Skriv Hjælp, og tryk på enter for at få
hjælp", hvilket jeg aldrig har oplevet før - nedenunder står så:

A:\>

....og skriver jeg Hjælp dér, sker der intet, dvs. jeg får besked om at
det er forkert!?

Hjælp! ;-(
Hans

Fra : Leif Poulsen

Dato : 12-11-03 00:20

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> A:\>
>
> ...og skriver jeg Hjælp dér, sker der intet, dvs. jeg får besked om at

Hej Hans

Hvis den har indlæst driverne til CDROM drevet, kan du vel bare skifte til
det og køre Setuppen. Hvis ikke skal du nok have en ny bootdiskette.

Bare af nysgerrighed! Kunne du ikke bare have afinstalleret Logitech
programmet, have kørt scanreg eller andet istedet for at geninstallere
maskinen?

mvh

Leif

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-11-03 00:41

Leif Poulsen wrote:

> Hvis den har indlæst driverne til CDROM drevet,

....jeg kan høre den læser disketten...

> kan du vel bare
> skifte til det og køre Setuppen.

....altså lægge Windows 98 cd-rommen i?

....dét har jeg prøvet på alle tænkelige og utænkelige måder...

> Hvis ikke skal du nok have en ny
> bootdiskette.

....skal jeg ud og købe en sådan?

(har før startet op uden diskette)

> Bare af nysgerrighed! Kunne du ikke bare have afinstalleret Logitech
> programmet,

....der var helt blokeret - kunne ikke komme videre hverken med hverken
"Esc", "Ctrl, Alt og Del", tænd/sluk eller noget andet...

> have kørt scanreg

....kender jeg ikke - men alt var helt låst...

> eller andet istedet for at geninstallere
> maskinen?

....ikke med den viden jeg besidder...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 12-11-03 02:43

Hans Paulin wrote:

> ...altså lægge Windows 98 cd-rommen i?
>
> ...dét har jeg prøvet på alle tænkelige og utænkelige måder...

....dog ikke: Bios: "First boot device": "CDROM" i stedet for "Floppy"

Livet er herligt!
Hans