DV (digitalvideo-forbindelse) -> pc update
Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 11-11-03 21:51

En lille update omkring tråden fra igår.

Jeg bestilte omkring kl. 19.00 igår et Firewirekort til 199,- fra
http://www.shg.dk/ - samt et firewire-kabel 6pin -> 4pin 2m. Alt i alt 288,-
incl forsendelse. I morges kom det ind ad min dør - snak lige om hurtig
leverence (alm. post). I pakken var firewirekortet, selvfølgelig, men der
var også et firewire-kabel 6pin -> 4pin på 1m samt software -> Ulead
VideoStudio 6 - og så mit 2m firewire-kabel jeg også havde bestilt.

Det fungerer bare godt - for 199,- (det andet kabel kunne jeg jo ha' sparet)
var det på under 10min oppe at køre og plug n' play med både kort og Sony
kamera. Programmet er bare i orden - kvalitets mæssigt og bruger mæssigt -
og klippene kan gemmes i god kvalitet - og så er der mange muligheder for
effekter, lyd osv..

Så jeg har sparet ca. 800kr på at købe f.eks en pakke som Pinnacle
Studio 8 DVplus på tilbud i Netto i næste uge til kr. 999.

Eneste minus - det kan ikke med mit netkort - men det skal jeg så nu på
nettet for at finde løsningen på.

Mvh.
B. Madsen

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-11-03 21:57

[8700] Brian Mark Madsen wrote:
<KLIP>

> Eneste minus - det kan ikke med mit netkort - men det skal jeg så nu på
> nettet for at finde løsningen på.

Hvordan "kan ikke"?

Hvis det er hvad jeg tror det er kunne du, hvis det er muligt, prøve at
flytte lidt rundt på kortene i maskinen.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : [8700] Brian Mark Ma~

Dato : 12-11-03 16:10

> Hvordan "kan ikke"?
>
> Hvis det er hvad jeg tror det er kunne du, hvis det er muligt, prøve at
> flytte lidt rundt på kortene i maskinen.

Jeps - det kunne jo være en IRQ-fejl - men det hjalp ikke... Jeg har læst
lidt på nettet og jeg har måske fundet frem til fejlen. Det kan være mit XP,
der laver "bro" mellem firewire-kortet og mit netkort - det skal jeg lige
undersøge om lidt. Men fakta er at jeg ikke kan bruge mit netkort (dermed
også internet) hvis firewire-kortet er plug'ed i maskinen...

Mvh.
B. Madsen