Dataindsamling, hvordan henter man data ?
Fra : Gunnar S. Müller

Dato : 11-11-03 21:02

Hej NG
Jeg ville gerne lave en "side" hvor forskellige brugere kan indtaste og få
valideret forskellige oplysninger, hvorefter de gemmes i en Access-base - så
langt så godt, det kan jeg godt finde ud af. MEN - De data, der nu ligger og
"flyder" ude i en Access-base på internettet - hvordan får jeg nemt og
elegant "transporteret" dem ned på en PC (helst i et eller anden
standardiseret, gerne råt, tekst-format, da disse data skal efterfølgende
skal overføres til brug på en mainframe). Kunne det lade sig gøre fra MVS
ville det være muuums...

På forhånd tak
Gunnar S. Müller

Fra : Morten R. Rasmussen

Dato : 11-11-03 21:26

"Gunnar S. Müller" <ingu33@hotmail.com> wrote in message
> [...]

> skal overføres til brug på en mainframe). Kunne det lade sig gøre fra MVS

Det vil sjældent være nødvendigt at hente hele databasen, og herefter
konvertere data til noget andet.

Du kunne fx lave en asp-side som serverer data i delimited
(komma/semikolon/xxx separeret) format, som du kan hente direkte med diverse
værktøj fra vms.
asp behøver jo ikke absolut lave html-filer.

- Morten