Mandrake 9.2, diverse probs.
Fra : Jan Riis Sørensen

Dato : 11-11-03 19:29

Hej NG

Nu er det endelig lykkedes mig at få fat i en MDK 9.2, den fulgte med nyeste
nr. af Linux Format. Nå men installationen forløb uden problemer (næsten)
den ville ikke installere Lilo ovenpå den som Fedora lavede, så jeg valgte
GRUB istedet, grim men virker. Meeeeeeen, og nu kommer det. KDE er blevet
underlig, Dansk virker ikke, jeg kan vælge Denmark under config/KDE...etc.
contry and region, men under Add language kan jeg kun vælge English/US.

Under 9.1 var det også en leg at installere nvidia driveren
(NVIDIA-Linux-x86-1.0-4496-pkg2.run) Det kan jeg bare ikke her, nix, kernen
er ikke kompileret med understøttelse af den. Hvorfor man har ændret dette
fra 9.1 til 9.2 er mig en gåde.

MySQL:
under MDK 9.1 gjorde jeg følgende (som root)for at min bruger kunne bruge
mysql med alle rettigheder

mysql>grant all on * to bruger@'%' identified by 'password' with grant
option;
mysql>grant all on * to bruger@localhost identified by 'password' with grant
option;

mysql>flush privileges;

og vupti, jeg kunne oprette database og al det andet sjove.

Efter skiftet til 9.2 er dette ikke længere muligt....DUH ?

Jan Riis Sørensen