Slet en enkelt post fra indkøbskurv med su~
Fra : Jesper F

Dato : 11-11-03 18:51

Jeg har en formular med en indkøbskurv med, lad os sige, 5 varer lagt i
kurven.
Ud for hver vare har jeg en submit-knap "Slet", som skal slette varen fra
kurven.
Hvordan skal jeg kode det så knappen sletter den pågældende post?

Det er jo genereret automatisk, så der kan være adskillige "slet"-knapper i
kurven, som alle har value='slet', men når jeg kører koden ved jeg ikke
hvilken slet-knap, der er trykket på.

Bør man i stedet bruge en querystring og sende informationen deri?

Jeg har også en "opdater" og en "fortsæt"-knap på siden. Når trykket
behandles bruger jeg
Select Case request.form("submit")
Case "opdater"
osv...
men når der nu er flere "slet"-knapper ved jeg ikke hvad jeg gør.
Mange tak for hjælpen.

Fra : Torben Brandt

Dato : 12-11-03 04:39

Jesper F skrev:
> [...]
> Case "opdater"
> osv...
> men når der nu er flere "slet"-knapper ved jeg ikke hvad jeg gør.

Nok ikke den mest elegante løsning, men hvis du bruger JavaScript kan du
lave slet-knapperne som type="button" og lade et onClick-javascript
sætte værdien af et type="hidden"-felt og derefter submitte formularen.
Så kan så læse at type="hidden"-feltet hvilken post, der skal slettes.

En anden løsning kunne være at kunden skulle sætte antal til 0 (hvis man
ellers kan stille på antallet i den pågældende formular), hvilket så vil
slette posten.
jeg vil dog mene at en slet-knap eller -link vil være mere brugervenligt.

mvh Torben