2 Lydkort?
Fra : Søren ô¿ô

Dato : 11-11-03 17:33

Hej NG.

Kan man godt have et lydkort til sine højttalere, og et onboard lydkort til
sit headset, uden at det giver problemer?

--
Mvh. Søren.
Skype me on: 142494246

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 11-11-03 18:18

In article <bor2po$i8s$1@news.net.uni-c.dk>, g15281@NOSPAMhotmail.com
says...
> Kan man godt have et lydkort til sine højttalere, og et onboard lydkort til
> sit headset, uden at det giver problemer?

Ja.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 11-11-03 19:29

> Ja.

Tak for svaret, det skal prøves.
--
Mvh. Søren.
Fjern NOSPAM ved mail.

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 11-11-03 19:41

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message

> Ja.

Kunne stå på hovedet i en kasse efter et lydkort, men tager den nemme her og
spørger:

Hvordan assigner man kortene op til hvad de skal bruge, eksempelvis hvis jeg
vi ha skype kun kører på et kort, og øvrige ting kører på det andet ?

Mvh.

Kim

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 11-11-03 20:34

> [...]
jeg
> vi ha skype kun kører på et kort, og øvrige ting kører på det andet ?

Jeg ved det ikke, jeg har lavet det om igen. Kunne kun få lyd ud af
højttalerne og ikke headsettet.

--
Mvh. Søren.
Fjern NOSPAM ved mail.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-11-03 00:07

"Søren ô¿ô" <g15281@NOSPAMhotmail.com> crashed Echelon writing

> Jeg ved det ikke, jeg har lavet det om igen. Kunne kun få lyd ud af
> højttalerne og ikke headsettet.

Enten skal software du ønsker benytte selv kunne sættes til hvilken udgang
du ønsker, eller så skal du bruge Windows egen multimedie/lydopsætning i
kontrolpanelet til at tildele hvilket fyskisk kort skal være din primary.

Dog vil jeg sige at hvis du blot ænsker løsningen for ikke at skulle skifte
stik, hvad så med en lille boks, hvor du trykke for om det er output A
eller B som skal anvendes?
For den elektronikglade kan det lodes selv.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 13-11-03 14:50

On Tue, 11 Nov 2003 23:06:45 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

> [...]
>eller B som skal anvendes?
>For den elektronikglade kan det lodes selv.

Det kan gøres endnu nemmere med en simpel splitter, som kan erhverves for
~40 kr. Jeg har sådan én, og det virker glimrende. Det gør normalt ikke
noget at der er signal til begge sæt samtidig, eftersom der er volume
control og/eller on/off knap på i hvert fald højttalerne.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : LarsS

Dato : 11-11-03 22:16

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> wrote in message

> Hvordan assigner man kortene op til hvad de skal bruge, eksempelvis hvis jeg
> vi ha skype kun kører på et kort, og øvrige ting kører på det andet ?

Output (lydkort) kan vælges i alle bedre lydprogrammers
indstillinger. F.eks. osse i winamp: Preferences ->
Plug-ins -> Output -> waveOut, Configure -> Device.

/LarS

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-11-03 02:13

Kim Jørgensen wrote:

> Hvordan assigner man kortene op til hvad de skal bruge, eksempelvis
> hvis jeg vi ha skype kun kører på et kort, og øvrige ting kører på
> det andet ?

Det kan man ikke. Kun eet kort ad gangen i almindelig windowsbrug.

Claus

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-11-03 02:12

Søren ô¿ô wrote:

> Kan man godt have et lydkort til sine højttalere, og et onboard
> lydkort til sit headset, uden at det giver problemer?

Ja, men du kan *ikke* bruge begge kort samtidigt, med mindre kortet,
driverne og det program, du skal bruge understøtter multi client....

Claus