host i mail()
Fra : Søren Larsen

Dato : 11-11-03 13:44

Jeg bruger mail() funktionen i php til at sende mails fra hjemmeside. Men
det virker langsomt og jeg mener at løsningen ligger i følgende (grimme!)
asp-ting. Nemlig i mail.host. Kan man det samme i php - er det i
header-atrib eller.... kan nogen oversætte til php for mig?
Søren
<%
Set objMail = Server.CreateObject( "CDONTS.NewMail" )
objMail.To = "modtager@domæne.dk"
objMail.From = "afsender@ditdomænehosbone.dk"
objMail.Subject = "Testemail med Chili!Mail"
objMail.Body = "Hej Modtager" & vbcrlf & vbcrlf & "Email fra min hjemmeside"
objMail.Host = "smtp1.b-one.nu"
objMail.Send
Set objMail = Nothing
%>

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 11-11-03 14:08

Søren Larsen wrote:

> [...]
> objMail.Subject = "Testemail med Chili!Mail"
> objMail.Body = "Hej Modtager" & vbcrlf & vbcrlf & "Email fra min hjemmeside"

<?php
$to = "modtager@domæne.com";
$header = "FROM: afsender@ditdomænehosbone.dk";
$subject = "Testemail med Chili!Mail";
$body = "Hej Modtager\n\nEmail fra min hjemmeside";
mail($to, $subject, $body, $header);
?>

mvh
Johan

Fra : Søren Larsen

Dato : 11-11-03 17:40

Ja -- men host mangler. Kan man ikke sætte den i mail()?
søren

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 11-11-03 14:42

"Søren Larsen" <sl@svp.dk> tastet:

> [...]
> objMail.Body = "Hej Modtager" & vbcrlf & vbcrlf & "Email fra min
> hjemmeside" objMail.Host = "smtp1.b-one.nu"

Du kan jo prøve deg med set_ini ... Da kan du endre SMTP-server for scriptet
ditt ... (Hvis jeg ikke tar helt feil ...)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@online.no

Fra : Kim Schulz

Dato : 11-11-03 18:15

On Tue, 11 Nov 2003 17:39:51 +0100
"Søren Larsen" <sl@svp.dk> wrote:
> Ja -- men host mangler. Kan man ikke sætte den i mail()?

nej det sættes på serveren. Du har ikke behov for at sætte det

hvis du virkeligt gerne vil rode med host osv. så kig på phpMailer
tingene som giver dig mulighed for at tale med en smtp server direkte.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 11-11-03 20:14

...eller pears Mail-pakke: http://pear.php.net/package/Mail

http://www.gartneriet.dk