Lydproblem: det runger
Fra : Torben Jørgensen

Dato : 11-11-03 12:24

Hej

Ligepludselig er lyden begyndt at "runge" på min computer - lidt ligesom i
en kirke. Uanset om det er musik eller lyden i spil. Jeg kan ikke se hvad
der er gået galt. Mener ikke jeg har ændret noget. Har for nylig dog
installeret mic. Jeg bruger WinXp og onboard lydkort.

mvh

Torben

Fra : Seth

Dato : 11-11-03 13:32

Be nice to people on your way up, coz you meet them on your way down...
"Torben Jørgensen" <torben@ka-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der er gået galt. Mener ikke jeg har ændret noget. Har for nylig dog
> installeret mic. Jeg bruger WinXp og onboard lydkort.

Jeg ville tjekke softwaren til lydkortet, det lyder som om at du har fået
slået ekstra akustik på.
Man kan nemlig normalt vælge mellem kirker, domes og lignende.
prøv at kigge din software igennem.

Mvh
Bo

Fra : Laziter [9440]

Dato : 11-11-03 13:40

"Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> slået ekstra akustik på.
> Man kan nemlig normalt vælge mellem kirker, domes og lignende.

Du kan også prøve at slå mikrofonen fra, det er tit den der laver problemer
med den rungende lyd, den sender lyden fra højttalerne tilbage til
computeren, der igen sender det ud i højttalerne osv.

Mvh
Benjamin

Fra : Henrik Dissing

Dato : 11-11-03 16:15

On Tue, 11 Nov 2003 12:24:18 +0100, Torben Jørgensen wrote:

> [...]
>der er gået galt. Mener ikke jeg har ændret noget. Har for nylig dog
>installeret mic. Jeg bruger WinXp og onboard lydkort.

Det lyder som om mikrofonlyden går direkte i højttalerne og får skidtet til
at gå i selvsving.

Jeg har ikke XP ved hånden, men i 2000 (engelsk) gør man sådan her for at
fikse det:

Control Panel -> Sounds and Multimedia
Audio tab -> Sound Playback -> Volume

(Ovenstående kan også opnås gennem lydstyrke-ikonet, hvis du har det
aktivt).

Sæt flueben i Microphone -> Mute

(Hvis du ikke ser en kontrol til Microphone, skal du først aktivere den i
Options -> Properties).

Bemærk at det er Playback -> Microphone, ikke Recording -> Microphone, der
er tale om.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : KsNa

Dato : 11-11-03 18:45

> [...]
> der er gået galt. Mener ikke jeg har ændret noget. Har for nylig dog
> installeret mic. Jeg bruger WinXp og onboard lydkort.

Jeg har oplevet samme problem (også XP).
Jeg var på en webside med noget formel1 og lyden lød som i en kirke, men jeg
tænkte ikke mere over det, ikke før et par dage efter da ungerne siger, at
der er en underlig lyd i deres SIMS-spil. Hmm!

Jeg kontrolerede alt fra ende til anden, ny driver og hvad man nu ellers kan
finde på, intet hjalp.

Jeg valgte til sidst at gå til en systemgendandelse, der lå før besøget på
Formel1-siden, og så¨forsvandt den underlige lyd.

Mvh.
Kim

Fra : Torben Jørgensen

Dato : 11-11-03 20:12

Hej

Det er nok noget sådan vi er ude i. Jeg har simpelthen gennemgået alt nu, og
kan ikke finde ud af hvad der er gået galt. Når jeg spiller på nettet
(WWIIonline) lyder det helt vildt (og underligt) som at gå rundt i en kirke.
Lade ens riffel lyder helt ekstremt....
Jeg har ikke nogen instillinger til lydkort - kan kun lave indstillinger via
"lydindstillinger"

Jeg vil nødigt til at gendanne mit system. Den kører faktisk rigtig godt
lige nu, bortset fra lyden.

Andre forslag modtages med kyshånd!!

mvh

Torben

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 12-11-03 00:03

> Jeg vil nødigt til at gendanne mit system. Den kører faktisk rigtig
> godt lige nu, bortset fra lyden.
>
> Andre forslag modtages med kyshånd!!

Jeg har "ofte" samme problem med mit SB Live Platinum og jeg kan fjerne det
ved at gå ind i programmet for styring af driverne og slå "effects" fra. Det
kan være det er slået til af et program, men fordi du bruger standard
driverne til Windows (lyder sådan, når du siger du ikke har andre muligheder
for styring af lyd), så kan du ikke slå det fra.

Find driverne på producentens hjemmeside og installer dem, se derefter om
ikke du kan finde en "effects" eller lignende. De skal alle gerne stå på
0dB. Min "reverb" plejer gerne at stå på -6 eller -12dB når mit lydkort tér
sig underligt.

Håber det hjælper.

--
Mvh. Kim, Aalborg