Værtscontroller?
Fra : Lars

Dato : 11-11-03 00:22

Jeg får en besked om at min Scanner kører med nedsat hatighed fordi den er
tilsluttet en lav hastigheds USB port.

Desuden får jeg at vide at jeg skal tilføje en værtscontroller med
USB-højhastighed til computeren for at få den maksimale hastighed.

Jeg ved at de porte jeg har i maskinen er den generation af USB der hedder
2.0 og derfor skulle være højhastigheds USB porte.

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad en værtscontroller er.

Kan nogen forklare det?

Lars

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 11-11-03 10:31

Lars wrote:
> [...]
>
> Jeg ved at de porte jeg har i maskinen er den generation af USB der hedder
> 2.0 og derfor skulle være højhastigheds USB porte.

Kan det være et driverspørgsmål?
Kan det være at controllerne ikke er sat op til at køre hurtigt?

Men jo; USB 2.0 er det der normalt menes med højhastighedsUSBporte og
vice versa.

> Jeg er ikke sikker på at jeg forstår hvad en værtscontroller er.
>
> Kan nogen forklare det?

En forp.... Microsoft-oversættelse, det er hvad det er
Det er blot et udtryk for "USB-controller" i dette tilfælde, altså den
enhed i en PC, der taler med de tilsluttede USB-enheder.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>