Formularer, skriv til fil mm.
Fra : Bo Dudek

Dato : 11-11-03 07:32

Hejsa

Jeg skal igang med at lave noget flash, som skal bruges sammen med et
KajakErgometer - det svarer til, hvad en kondicykel kan gøre for
cykling.

På ergometeret sidder der i forvejen en computer og jeg har ingen
problemer med at trække data ud. Indtil videre har jeg trukket data
ud, som indholder klokkeslet og distance og som er linieseperaret.
Disse data kunne f.eks. se sådan ud:

12:00:00 1
12:00:01 2
12:00:02 3
12:00:03 4
12:00:04 5

Dvs, 2 sekunder over 12 havde roere tilbagelagt 3 meter.

Flashet regner jeg med at sætte til at køre som en Projekter, da det
så kan afspilles uden problemer på alle maskiner. Dermed kan jeg så
også uden problemer benytte mig af alle funktioner i den Flash MX 2004
Professional jeg kører.

Jeg mangler nogle gode idéer og input og måske links til tutorials.
Jeg har efterhånden styr på flash, men har endnu ikke arbejdet med
formularer og skrivning til filer UDEN serverside programmering.

Systemet skal kunne håndtere, at man

1) logger sig på
2) vælger distance
3) vælger modstander (tidligere deltagere bliver logget)
4) viser en highscore

Idéer, links, tuts efterlyses! Jeg har selv mange, men vil ikke lufte
dem førend I har vredet Jeres hjerner.

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Kevin Nørby Andersen

Dato : 21-11-03 08:27

Hej Bo,
Hvis du er imod server-side programmering, så tror jeg, med de krav du
stiller, kun at du kan bruge javascript.
check evt. www.flashkit.com for tutorials mm.
Hvis du beslutter dig for at overgive dig til server-side, så skriv endelig!

- Kevin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-03 10:05

"Kevin Nørby Andersen" <kevins@email.dk> escribió en el mensaje
> [...]
> check evt. www.flashkit.com for tutorials mm.
> Hvis du beslutter dig for at overgive dig til server-side, så skriv

Man kan ikke skrive til filer og lignende uden serverside
programmering, så javascript må han nok hellere glemme

Fra : Kevin Nørby Andersen

Dato : 21-11-03 14:09

Hej Lars,
det er faktisk ikke helt rigtigt, det kan, mener jeg, faktisk lade sig gøre
med meget avanceret html (he he, hvis sådan noget findes!).
Har vist set det engang!

- Kevin

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-11-03 14:32

> Hej Lars,
> det er faktisk ikke helt rigtigt, det kan, mener jeg, faktisk lade
sig gøre
> med meget avanceret html (he he, hvis sådan noget findes!).

Nej. html eksekveres på clienten (ligesom flash og javascript)

> Har vist set det engang!

Det er en logisk umulighed.

Fra : Kevin Nørby Andersen

Dato : 21-11-03 14:44

Ja, jeg er godt klar over hvad client-side og server-side er!

Ok, giver Lars ret, jeg var nok for hurtig med det javascript!
Nogle bedre forslag?