MS Windows
briani 27239
DVD kører som lort
Fra : /Ole

Dato : 11-11-03 05:21

½øjs@

Det er måske ille her, jeg skal spørge, men i 98kører min dvd perfect, men i
XP pro hakker svinet som en vild.
Alt andet kører perfekt, men bare ikke de skide dvd'er. Hvad kan der da være
galt????

PS: undskyld sproget, men vi har vel alle brugt det, der var værre

maskinen:
Athlon1.1 512 PC133 ram
jeg husker ikke lige bundkortet
MSI GeForce 42 ti4200 128MB
lidt DVD + brænder + tv-tuner kort osv

/Ole

Fra : Leony

Dato : 11-11-03 14:16

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Det er måske ille her, jeg skal spørge, men i 98kører min dvd
> perfect, men i XP pro hakker svinet som en vild.
> Alt andet kører perfekt, men bare ikke de skide dvd'er. Hvad kan der
> da være galt????

Hvilken afspiller bruger du?
Er din afspiller "godkendt" til Windows XP?

Prøv VideoLAN: http://www.videolan.org/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jesper Jensen

Dato : 11-11-03 16:16

> [...]
være
> galt????
>
> PS: undskyld sproget, men vi har vel alle brugt det, der var værre

Har du slået UDMA til ?

Jesper

Fra : Mons

Dato : 11-11-03 21:23

> være

> Har du slået UDMA til ?
>
> Jesper

Fjern den IDE controller i enhedshåndtering der styrer drevet. Genstart.
Har selv lavet en lille udokumenteret undersøgelse af problemet for nogle
måneder siden. Undersøgte 4-5 forskellige computere, alle med forskellige
bundkort/DVD drev. Af en eller anden grund sætter XP hastigheden ned på
controlleren hvis den ikke kan læse skiven. Til sidst ender den i PIO mode
og bliver der til brugeren gør noget aktivt, fx. at slette controlleren. På
min PC skal det gøres 3-5 gange om året. Alle de PCér jeg undersøgte kørte i
PIO mode. Efter sletning og genstart virkede DVD drevene igen med fuld
hastighed. Alle havde SP1 inst.
Kan huske at der også var nogle artikler i Microsofts database om problemet.
Men ikke nogen løsning. Styresystemet sætter simpelthen farten ned på
controlleren hvis det ikke kan læse DVDén med den fulde hastighed.