Hjælp....faret vild i bundkort junglen
Fra : Thomas Olsen

Dato : 11-11-03 00:44

Så er det ved at være tid til at kaste den gamle AMD i havnen og opgradere
seriøst
Denne gang skal det så være en P4....men jeg har godt nok svært ved at finde
rundt i junglen af bundkort, men har dog udset et par stykker der kunne være
interessante at kigge nærmere på.

Krav: Skal være med 800 Mhz FSB og Intel 875P chipsæt.
Maskinen skal mest bruges til spil og videoredigering.

Epox EP-4CA3I
MSI MS-875P NEO-LSR
Abit IC7
FIC P4-875P Max
Gigabyte GA-8IK1100
Intel Bonanza BOX875PBZLK
Soltek SL-87CW-FL

Øs ud af jeres erfaringer

Jeg har tidligere bygget med Abit MB og har både gode og dårlige erfaringer
med disse.
(Den ene, en P3, kører stadig...den anden kom sådan set aldrig op at
køre....fik byttet kortet 7 gange; ingen af dem kunne dengang køre 266 Mhz
FSB uden at dø)

Har også bygget med Epox...også med blandede erfaringer.
(Den ene er en P4, 533 Mhz FSB.....kører som en drøm.......den anden er den
skod AMD TB 1200 Mhz jeg sidder med nu.....har ik' haft andet end bøvl med
den)

Giv jeres mening til kende på www.mercenary.mobilixnet.dk

Tak for hjælpen

/Thomas

Fra : Claus Hansen

Dato : 11-11-03 01:42

Efter hvad tests og alt muligt andet viser er Abit IC7 Max 3 vist det
førende kort lige for tiden! ;)

/Claus

Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-11-03 08:17

> Efter hvad tests og alt muligt andet viser er Abit IC7 Max 3 vist det
> førende kort lige for tiden! ;)

Jeg har også læst positive test af Abit kortet, dog beklager en del sig over
strømstyrken under OC. Jeg kører selv med ASUS P4C800-E Deluxe (Intel 875P
chipsæt), og det kan jeg varmt anbefale. IDE-Raid, SATA-Raid, Gigalan,
Firewire.
Læs mere her
http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4c800-e_d/overview.htm

Bo

Fra : misand

Dato : 13-11-03 20:05

"Thomas Olsen" skrev d. 11-11-03 00:44 dette indlæg :
> [...]
er den
> skod AMD TB 1200 Mhz jeg sidder med nu.....har ik' haft andet end bøvl

Efter mange år kun med Asus og MSI, har jeg kun rosende ord til overs.
Specielt er deres "tilbehørspakke" uovertruffen, roung cables og meget
mer goodies.
Dog skal det siges at jeg næste gang (om ikke SÅ længe) endnu engang vil
være i tvivl.

http://www.kandu.dk/