Rullemenu - Indsætte en vandret streg ved ~
Fra : SpookiePower

Dato : 11-11-03 00:38

Jeg har fået hevet nogle info ud af min database, som bla
indeholder medarbejdernummer, initialer og holdnummer.
Disse informationer har jeg fået samlet i objRS, sorteret
efter holdnummer. Det er nu meningen at jeg gerne vil have
dem vist i en rullemenu, hvor der efter at alle medarbejderne
der er på hold 1 er blevet vist i rullemenuen kommer en
vandret streg som adskiller holdene, som feks

100 KJ
102 FG
103 HJ
-------
201 MP
osv

Jeg har forsøgt mig lidt frem med at når holdnummeret i ObjRS skifter
fra feks 1 til 2 skal der indsættes en vandret streg i rullemenuen, men
jeg kan ikke gennemskue hvorledes det skal gøres.

<%a=ObjRS("holdnummer") %>

<form name="RulleMenu" method="post" action="tavlesaet.asp">
<select name="medarbejdernummerMenu">
<% while not ObjRS.eof %>

<% if a = ObjRS("holdnummer") then %>
<option value="<% response.write ObjRS("medarbejdernummer")
%>"><%response.write ObjRS("initialer") %></option>
<% ObjRS.MoveNext %>
<% else %>
<option>------</option>
<% end if%>
<%wend %>
</select>

Jeg tror jeg har fat i det rigtigt, men med min viden indtil nu, behøver jeg
lidt hjælp for at komme videre.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 11-11-03 01:09

SpookiePower escribió / skrev

> [...]
> </select>
>
> Jeg tror jeg har fat i det rigtigt, men med min viden indtil nu,
> behøver jeg lidt hjælp for at komme videre.

Vidste du at der er et perfromance tab fo hver gang du har et <%-tegn?
Prøv noget kode a lá dette (utestet kode):

<% dim prevHoldNummer %>

<form name="RulleMenu" method="post" action="tavlesaet.asp">
<select name="medarbejdernummerMenu">
<% do while not ObjRS.eof
if ObjRS("holdnummer") <> prevHoldNummer and
prevHoldNummer <> "" then %>
<option>------</option>
else
<option value="<%=ObjRS("medarbejdernummer") & """>" & ObjRS
("initialer") %></option>
<%
end if
prevHoldNummer = ObjRS("holdnummer")
ObjRS.MoveNext
loop%

</select>

Fra : SpookiePower

Dato : 11-11-03 01:15

Det vil jeg straks kigge lidt nærmere på.

Fra : SpookiePower

Dato : 11-11-03 13:07

Mange tak Lars.
Med lidt modificering, så virkede det til sidst.