Tørstig kat,undersøgt!
Fra : Mia

Dato : 10-11-03 18:43

Så er "Pussy" blevet undersøgt,af min dyrlæge her ved 16 tiden i
eftermiddag!!!
Jeg er lidt nervøs...fordi...(godt nok har hun ikke drukket så pokkers
meget de sidste par dage),men hun har "tisset en del (og meget af
gangen)!!
Min dyrlæge var også inde på evt. sukkersyge...
der er taget 2 blodprøver i første omgang.. Han sagde at hun
var alt-alt for tynd,og da hun har tørkost stående 24 timer i døgnet,var
det ikke gode tegn,sagde han...(ormekur fik hun i September-en 3 dages
panacur)!!(der var vi nemlig dernede også fordi jeg syntes hun var for
tynd-men nu er det blevet værre)!!
Hun vejer kun 1,8 kg, og en hurtig vurdering fra dyrlægerne var min.3 kg!!
Jeg er bare så ked af det da han/de også var inde på kræft og leukemi!!
hvordan skal jeg klare 2 dage...i det uvisse???? Onsdag middag er der
svar på prøverne... Ikke til at forstå hvis hun er alvorligt syg...hun
er jo super frisk og kælen, fatter det ikke!!!!
Men håber det bedste!!!! Har nogen haft kat med kræft/leukemi el. lign.???

Med venlig hilsen
Mia
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Bente Jepsen

Dato : 10-11-03 19:40

"Mia" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er jo super frisk og kælen, fatter det ikke!!!!
> Men håber det bedste!!!! Har nogen haft kat med kræft/leukemi el. lign.???

Hej Mia.

Det var godt nok ikke meget hun vejer

Trods alt håber jeg på sukkersygen, for ligesom hos mennerske, kan man da
behandle sig fra en sukkersyge. Selvom det nok vil betyde
insulinindsprøjtninger, kan det lade sig gøre, hvis man vil det.

Jeg har haft en kat der døde af kræft. Efter i en del år at have fået
hormoner, pga. at han var monorhcid (kun havde en testikel) og ved
kastrationen kunne dyrlægen ikke finde den anden, fik han 13 år gammel
konstateret brystkræft, blev opereret et par gange, men desværre kom det
igen. Han blev da også tyndere, men han drak ikke mere end normal.

Krydser fingre for at det ikke er så alvorligt.

Mange hilsner
Bente

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 10-11-03 19:41

In article <3fafce34af3dd@dk-fritid-dyr-kat.dk>, Mia
<chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> wrote:

> Så er "Pussy" blevet undersøgt,af min dyrlæge her ved 16 tiden i
> eftermiddag!!!

Hej Mia

Sikke noget møg! Men godt at du fik Pussy til dyrlæge, hvis der er
noget rigtig galt, er mulighederne nok bedre jo tidligere man går i
gang med at gøre noget.
Altså, stor tørst, stor tissetrang og vægttab er noget nær
hovedsymptomerne på sukkersyge. Så mon det ikke er det? Og af de
"valgmuligheder" du har fået *ØV!* er det nok det mest nådige - for der
findes da en behandling man ved virker.
Jeg forstår godt at ventetiden er uhyggelig - og det er svært at sige
noget der trøster...
Jeg føler med dig og missen og krydser fingre...

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 10-11-03 22:07

> [...]
> er jo super frisk og kælen, fatter det ikke!!!!
> Men håber det bedste!!!! Har nogen haft kat med kræft/leukemi el. lign.???

Jeg kan godt forstå at du synes at ventetiden er skrækkelig !! Det kender
jeg godt !!!! Tiden går bare så langsomt når man venter på sådan noget !!!!!

Jeg har ( desværre ) erfaring med både kræft og leukæmi - men de katte var
IKKE raske og friske .. De var meget meget sølle og tydeligt syge og triste
... Til gengæld har jeg ingen erfaring med sukkersyge, så jeg vil krydse alt
hvad krydses kan for at det er sukkersyge ! - Af de kedelige valgmuligheder
du har fået er det vist - som de andre siger - det som man kan håbe på !

I hvertfald var det rigtig godt at du kom til dyrlægen med missen !!! Vi
skal tænke på dig og krydse fingre og haler for jer begge to !!!!

Hilsen Pia og misserne ...

--
Pia@lihme.com
Look at my quilts, cats and other stuff :