Alginate-pulver til gipsafstøbning?
Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 10-11-03 17:29

Hej NG!

Jeg vil gerne lave et aftryk af min søns hånd til far i julegave. Det skal
være i 3D, og til det skal jeg bruge noget Alginate-pulver, som man stikker
hånden ned i. I løbet af et par minutter stivner det, men er stadig så
fleksibelt, at hånden kan komme ud af aftrykket. Derefter fyldes gips i, og
man får et 3D aftryk af hånden.

Jeg har fundet Alginate-pulver på nettet, men det skal sendes fra England,
og det koster en halv formue. Det er vist det samme tandlæger bruger til at
tage aftryk, men hvor finder man det henne? Det er vigtigt, at det er den
type, der stivner i løbet af et par minutter, for længere tid får jeg ikke
min søn til at sidde med hånden i massen.

Håber der er nogle, der kan hjælpe mig videre......!

Hej fra Lisa

***
Dette indlæg er også postet i dk.familie.barn

Fra : Gitte Sørensen

Dato : 10-11-03 20:08

Mon, 10 Nov 2003 17:29:08 +0100, skrev "Lisa Terpe Woods"
<terpe@fdfmosede.dk> i dk.fritid:

> [...]
>fleksibelt, at hånden kan komme ud af aftrykket. Derefter fyldes gips i, og

Ja, det er ret imponerende resultater, der kan komme ud af det (har
ikke selv prøvet, men har set nogle afstøbninger, der var ret flotte
- selv håndens bittesmå fine linier og fingeraftryk var kommet med).

Du kan få alginatpulver hos Panduro - 139 kr. for 500 gram. Hvis
ikke du har en Panduro i nærheden af dig, så kan du også handle hos
dem på nettet: www.panduro-hobby.dk

--
mvh Gitte Sørensen

Nyt forum for gigt-ramte og deres pårørende:
http://forum.gobs.dk

Fra : Lisa Terpe Woods

Dato : 11-11-03 17:09

Problemet er bare, at det Alginat Pulver de har i Panduro Hobby er 15
minutter om at stivne, og så længe kan jeg ikke få min søn til at sidde
stille! Derfor skal det være af den slags, som stivner i løbet af et par
minutter!

Hej fra Lisa

Fra : Niels M

Dato : 11-11-03 23:06

> Det er vigtigt, at det er den
> type, der stivner i løbet af et par minutter, for længere tid får jeg ikke
> min søn til at sidde med hånden i massen.

Prøv evt at ringe til Jens Galschiøt.
Nummeret finder du her, samt en vejledning i afstøbning.
Niels

http://www.aidoh.dk/art_and_events/coops/handsofstone/dkhoscasting.htm