Forkølet?
Fra : Melanie

Dato : 10-11-03 16:11

Hej Ng

Jeg har været væk hjemmefra i weekenden, men kæresten og Misse var hjemme.
Nu er jeg hjemme igen, men Misse lyder helt hæs når hun miauer. Når hun
spinder nu, er det højere og lyder lidt forkølet. Hun er ellers som hun
plejer. Det er min første kat, så jeg ved faktisk ikke om det er noget
alvorligt eller om hun bare er skør *S*. Er der noget galt? Skal hun til
læge?
Håber nogen kender til det omtalte og kan råde mig.
På forhånd tak for hjælpen.
Kh Melanie

Fra : Ragna

Dato : 10-11-03 17:14

Hej Melanie!
Måske har din kat en halsinfektion.
For et halvt års tid siden blev vores ellers så snakkende kat næsten helt
tavs, og når han endelig sagde noget, lød han meget hæs.
Da dyrlægen lyttede ham på halsen, sagde hun, at det lød næsten som om
nogen trak en sav frem og tilbage dernede.
Efter en antibiotika-kur blev katten helt fri for "mislyde", med dyrlægen
mente, at han havde haft en del ondt i halsen, selv om han ellers opførte
sig helt som han plejede.

--
Venlig hilsen, Ragna.

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 10-11-03 17:19

Dixie har også lige været hæs (er ved at gå væk nu).
Vi tog hende med til dyrlægen, for Darkie var snottet og kunne jo ha'
smittet hende

Darkie havde influenza, men Dixie fejlede ikke noget - ud over at være
hæs.

Tag din kat med en tur til dyrlægen, hellere få den tjekket nu - end
senere *S*

Med venlig hilsen
Joan Frederiksen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Melanie

Dato : 11-11-03 14:45

Hej igen
Jeg skrev igår:
>Misse lyder helt hæs når hun miauer. Når hun
> spinder nu, er det højere og lyder lidt forkølet. Hun er ellers som hun
> plejer.

Idag er hun helt normal og har derfor ikke kontaktet dyrlægen. Er
selvfølgelig OBS på om det kommer igen, og så tager jeg selvfølgelig til
dyrlægen, hvis det er.
Tak for hjælpen.

Kh Melanie