newbie: 2xcisco2501 bridge
Fra : HHJ

Dato : 10-11-03 14:10

Haves:
2xCISCO 2501
2x256KBit Modems

setup
LAN - Router - modem - Modem1 - router1 - LAN

De 2 routere skal fungere som bridge mellem LAN
Routersetup ses herunder.

Jeg har ingen anelse om hvordan jeg kommer videre, er helt tømt for ideer.
Problemet
er at der ikke kommer trafik over broen. de 2 routere kan pinges på deres
Eth0 adresser,
men der kan ikke pinges "mellem" routernes eth0 og serial0....

Er nedenstående opsæt helt ude i hegnet?
Vil routerne overhovedet svare på ping?
Hvad skal der rettes for at få broen til at virke?
Hvor fa'en finder man eksempler og "starter howto's" på nettet ??

Hjæææælp :)

ROUTER:
Router#show running
Building configuration...

Current configuration:
!
version 11.1
service slave-log
service udp-small-servers
service tcp-small-servers
!
hostname router
!
enable secret 5 $1$ZUW7$LWe1l90q/WYhhegO3IuK./
enable password 123456
!
!
interface Ethernet0
ip address 192.168.0.250 255.255.255.0
bridge-group 1
!
interface Serial0
no ip address
bridge-group 1
!
interface Serial1
no ip address
shutdown
!
router igrp 1
network 192.168.0.0
!
no ip classless
bridge 1 protocol ieee
bridge 1 priority 1
!
line con 0
line aux 0
line vty 0 4
password 123456
login
!
end

ROUTER1:
Router1#show running
Building configuration...

Current configuration:
!
version 11.1
service slave-log
service udp-small-servers
service tcp-small-servers
!
hostname Router1
!
enable secret 5 $1$t1oG$FAu4L9/Th9ZmhWOBHLWD51
enable password 123456
!
!
interface Ethernet0
ip address 192.168.0.251 255.255.255.0
bridge-group 1
!
interface Serial0
no ip address
bridge-group 1
!
interface Serial1
no ip address
shutdown
!
router igrp 1
network 192.168.0.0
network 172.16.0.0
!
no ip classless
bridge 1 protocol ieee
bridge 1 priority 1
!
line con 0
line aux 0
line vty 0 4
password 123456
login
!
end

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-11-03 19:19

On Mon, 10 Nov 2003 14:10:15 +0100, "HHJ" <henrik@area42.dk>
wrote:

> LAN - Router - modem - Modem1 - router1 - LAN
>
> De 2 routere skal fungere som bridge mellem LAN

Er du sikker på, du ønsker at bridge, og ikke at route?

> Routersetup ses herunder.

En Cisco-router, der er konfigureret til at route en protokol,
vil ikke bridge den. Da du har IP-routing slået til, vil IP
derfor ikke blive bridget.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : HHJ

Dato : 11-11-03 07:29

ja, det er meningen... i første omgang. er ikke lige så skarp til routning,
jeg ved der er en masse begrænsninger, men dem kan vi leve med

> Er du sikker på, du ønsker at bridge, og ikke at route?

> En Cisco-router, der er konfigureret til at route en protokol,
> vil ikke bridge den. Da du har IP-routing slået til, vil IP
> derfor ikke blive bridget.

Ahhaaa, en vigtig, men væsenlig detalje, jeg vil prøve at slå det fra. Er
resten af setup'et som det skal være ?? (Eller i retning af noget det skal
være)

--
Henrik