hvilken news server
Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 10-11-03 12:43

Hej NG,

Jeg skal sætte en news server op, men er der nogen der har et godt bud
på en skalerbar en ?
- det gør self. ikke noget hvis den er relativt let at administrere...

Jeg bruger pt. leafnode men den scalere ikke, eller i hvert fald ikke godt.

på forhånd tak.
- ulrik

Fra : Peter Makholm

Dato : 10-11-03 12:49

Ulrik Nielsen <un.spam@tiscali.dk> writes:

> Jeg skal sætte en news server op, men er der nogen der har et godt bud
> på en skalerbar en ?

Alle dem jeg kender der selv kører en rigtig newsserver bruger INN.

> - det gør self. ikke noget hvis den er relativt let at administrere...

Jeg finder den let at administrere.

--
Peter Makholm | Sit back and watch the messages. This is actually
peter@makholm.net | more important than one might think as there is a

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 10-11-03 12:52

Ulrik Nielsen skrev:

> Jeg skal sætte en news server op, men er der nogen der har et
> godt bud på en skalerbar en ?

Umiddelbart vil jeg foreslå INN¹, men måske kunne Diablo² osse være
interessant at kigge på. Hvis du vælger INN, kan du få hjælp til
opsætningen ved at besøge #linux.dk på irc.oftc.net -- der sidder
gerne en god håndfuld medlemmer af PNX³.

// Klaus

¹) <http://www.isc.org/products/INN/>
²) <http://www.openusenet.org/diablo/>
³) <http://www.pnx.dk/>

Fra : Ulrik Nielsen

Dato : 10-11-03 13:15

Klaus Alexander Seistrup wrote:

> [...]
> opsætningen ved at besøge #linux.dk på irc.oftc.net -- der sidder
> gerne en god håndfuld medlemmer af PNX³.

Jeg takker for svarene og tror jeg giver INN et skud.
Det ser ud til at være veldokumenteret og det er jo da en fordel ;)

- ulrik