Response.Write 10% af værdien i feltet?
Fra : Jacob ..

Dato : 10-11-03 12:24

Overskriften siger det meste om mit spørgsmål.

Jeg har et felt i min db som jeg ønsker at selecte men *kun* 10%
af værdien...

How to do?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 10-11-03 12:58

"Jacob .." <laessoe@yahoo.dk> wrote in message
> Overskriften siger det meste om mit spørgsmål.
>
> Jeg har et felt i min db som jeg ønsker at selecte men *kun* 10%
> af værdien...
>
> How to do?

Øhh, 100/10 eller 100\10?

- Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-11-03 13:10

Jacob .. skrev:

>Jeg har et felt i min db som jeg ønsker at selecte men *kun* 10%
>af værdien...

Kan du ikke bare dividere tallet med 10?

--
Bertel

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-11-03 13:16

Jacob .. wrote :

> Overskriften siger det meste om mit spørgsmål.
>
> Jeg har et felt i min db som jeg ønsker at selecte men *kun* 10%
> af værdien...

Alt afhængig af din database kan du vælge at hente de første x tegn til
venstre i dit felt.

SELECT Left(felt,x) FROM Table1

Du kan også lave nogle flere udregninger direkte i SQL, men jeg vil
foreslå at du spørger i dk.edb.database om dette, da dit spørgsmål ikke
direkte er relateret til ASP.

Du kan også lave en ren ASP-løsning, der dog vil performe ad Pommern til
- og som jeg derfor ikke vil anbefale. Her kan du udtrække hele feltets
værdi, men kun uskrive de første 10%

rs = oCon.Execute("SELECT Field1 FROM Table WHERE ...")

tempOut = rs("Field1")
lentempOut = Len(tempOut)
10PctTemp = Fix(lentempOut / 10)
Response.Write Left(tempOut,10PctTemp)

FUT: dk.edb.database

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jacob ..

Dato : 10-11-03 15:02

> Du kan også lave nogle flere udregninger direkte i SQL, men jeg vil
> foreslå at du spørger i dk.edb.database om dette, da dit spørgsmål ikke
> direkte er relateret til ASP.

Ok det var jeg ikke klar over

> Du kan også lave en ren ASP-løsning, der dog vil performe ad Pommern til

Kan du krot fortælle mig grunden til det?

Kan man sætte et felt i Access på samme møde som i Excel: =("FeltNavn")*0,9
??

> FUT: dk.edb.database
Hvor kan jeg gå på den gruppe?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 10-11-03 15:18

Jacob .. wrote :

> Ok det var jeg ikke klar over

Det er kotume at spørgsmål, der drejer sig om implementering/anvendelse
af et specifikt sprog, stilles i de relevante grupper. Spørgsmål, der
ikke har direkte relevans til et sprog - dvs som her et sql-spørgsmål -
bør stilles i den mest relevante gruppe, som her er dk.edb.database da du
spørger om SQL. Grunden til dette er, at det gør det nemmere for os alle,
at vi kan henvende os i én gruppe med spørgsmål om fx databaser, og ikke
skal gennemtrævle ASP-gruppen, PHP-gruppen og java-gruppen for at finde
svar på et databasespørgsmål [1].

> Kan du krot fortælle mig grunden til det?

Forestil dig, at du har en database med en masse artikler i som fx på
www.asp-faq.dk . På en oversigtsside [2] vil du gerne give et resume af,
hvad de enkelte artikler handler om. Hvis artiklerne er på flere tusinde
ord, så vil det belaste din webserver overordentligt meget, hvis du først
henter alle artiklerne ud fra din database, og først herefter smider 90%
af data væk og kun udskriver de første 10%. Hvis du derimod klarer
"afskæringen" i din database, så skal din webserver kun udskrive de data
den serveres for. Med andre ord så udjævner du belastningen imellem flere
services.

> Kan man sætte et felt i Access på samme møde som i Excel:
> =("FeltNavn")*0,9 ??

Nu er jeg lidt forvirret - hvad er indholdet af dit felt? Er det tekst
eller er det et tal?

> Hvor kan jeg gå på den gruppe?

Det kan du fx gøre fra
http://nyhedsgrupper.tdconline.dk/gruppe/dk.edb.database

[1] Når det så er sagt, så kan det ofte være svært at afgøre,
hvad den bedst egnede gruppe er. Spørgsmål som "Hvordan
udskriver jeg et resultat fra en database i ASP?" vil jeg mene
hører hjemme i denne gruppe, hvorimod spørgsmål som "Kan jeg nøjes
med at hente en lille del af data i et felt til brug på en
oversigtsside?" vil høre hjemme i dk.edb.database.*, da det kun
drejer sig om SQL og ikke ASP.

[2] http://www.asp-faq.dk/search/?query=&category=1